Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Hanna Börjesson - 13 januari 2013 00:05

Idag vaknade jag kl. 14.12...  


Jag fattar inte hur jag kan sova så länge. Har inte varit ute å slarvat på stan, jag var inte bakis....det är obegripligt. Eftersom jag hade en aning dåligt samvete över att jag sovit så länge så bestämde jag mig för att gå ut å springa. Dagen till ära så har jag skaffat Spotify. Jag tillhör den generation som inte vill betala för något, musik, film och givetvis nyheter ska vara gratis. Men efter år av illegal nedladdning, iTunes som suger fett och massa krångel så fick jag krypa till korset. Jag köpte premium och började med att göra en playlist för löpning. Nån som vet om man kan ladda upp eller dela sin playlist på något sätt?


Laddad för löpning begav jag mig ut i ett kallt och mörkt Mölndal. Jag vet inte om det var min grymma playlist, jag själv eller bägge delarna men det kändes som att jag sprang på bomull. Rundan blev 4 km och tempot blev 7 min per km. För en del är det säkert värsta lunkartempot men för mig är det stort! Jag har alltid legat runt 8 min per km, en hel minut mindre är bra! Väl hemma igen gjorde jag egen banan/chokladglass, receptet finns här. Den blev sjukt god och kommer att göras igen.


 

Ser ut som en kobaj men det smakar inte kobaj


Idag var det för övrigt tänkt att bli cykelpremiär, men brunte ville inte åka ut i detta isiga underlag. Däremot har han fått komma in i värmen ett tag och fått en ny cykeldator. Längtar verkligen efter en tur. Men på onsdag blir det crawlpremiär för året - längtar!



 

Du är fin du Brunte!


Ovido - Quiz & Flashcards