Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Vitt puder och ljus i håret

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!


Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningslös statistik som universitetet prackar på en i alla utbildningar, det gråa helvete som aldrig tycks ta slut, resor som själen skulle må bra utav men som plånkan säger nej till, när livet egentligen ska bli kul igen, när man ska få vakna och känna jävlar vilken grym dag det kommer att bli idag, med mera. Vet inte om vi löste någon utav frågorna men vi jobbar på det!


Igår bestämde jag och Fia att jag skulle hälsa på henne efter jobbet och åka lite skidor. Hon har sådan tur att hon har snö och åkrar precis utanför dörren. Så idag har jag träffat Fia, Daniel och Baby M! Ska erkänna att jag inte var svinsugen till en början, jo - på att träffa hela familjen men inte att åka skidor. Det tar emot lite när det är mörkt ute och man fryser in till märgen innan man ens kommit utanför dörren. Men vi pälsade på oss och gick ut för att ta ett par varv. 


 

Hade införskaffat en pannlampa dagen till ära

 


Det var till en början lite svårt att åka då det hade kommit en del nysnö i spåren och det var väldigt mjukt. Skidorna flög lätt åt sidan så det var till att använda insidan lår för att motverka. Men vi kämpade på och andra varvet var mycket lättare när vi hade åkt upp spåren igen. Vi avslutade med att åka upp och ner för en backe en extra gång. Blev ingen sträcka eller tid värd att nämna men det viktiga var att få umgås med Fia för det var sååå längesedan vi sågs. Det är alltid roligare att göra en fysisk aktivitet ihop istället för att sätta sig på arslet å äta bullar å dricka kaffe. Å maten smakar 1000 gånger godare efter lite skidåkning och kroppen känns så hima go efteråt.


       


En sak som jag är nyfiken på att veta är vilka som läser min blogg :) Det senaste har jag snittat på 50 unika per dag och det hade varit roligt att veta vilka ni är! Skriv gärna en kommentar om ni vill och avslöja er   


Kram och godnatt!

 
 
Moa

Moa

3 februari 2015 07:29

Avslöjad;)

http://www.fysiomoa.blogg.se

Hanna Börjesson

3 februari 2015 08:35

Wiieeee!! Mob

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Av Hanna Börjesson - 28 januari 2015 23:10

Har precis kommit hem från Linnea och Magnus. Köpte ett våffelhjärn till dem i julklapp så ikväll har vi gjort lchf-våfflor med bär och grädde vispat med kvarg...mmmmm va gott det är. Är tredje gången på en vecka som jag äter dessa våfflor. Det var M...

Ovido - Quiz & Flashcards