Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Den som viker mitt tvättberg och lägger in i min garderob vinner en dejt med mig

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill vinna en dejt med fantastiska mig är välkommen till fina Bohus och vika! Jag utlovar en överraskningarnas dejt - för jag är världens roligaste människa! Tävlingen pågår till...tja...säg sommaren. För jag kommer inte att ha vikt det tills dess ändå.


Idag vaknade jag kl 14.00 vilket inte är ovanligt för mig. Sedan låg jag å mös under täcket i en halvtimme till. Efter det studsade jag upp, gjorde ett berg med lchf-våfflor så att jag har till frukost hela veckan. Sedan tog jag tag i en annan sak jag har dragit mig för hur länge som helst, jag plockade ner min ljusslinga jag haft på balkongen, den kändes lite väl julig. Kan ju låta som att det inte är så mycket att städa bort men att stå på balkongen när det är apkallt, snurra stel ståltråd på en pinne och bemästra en stel ljusslinga med tillhörande fejkgranris är inte så lätt som det låter! Framförallt är det jävligt tråkigt. Sedan satt jag å funderade på hur jag skulle aktivera min kropp och kom på att jag kunde åka å köra lite stakmaskin på gymmet. Så jag drog iväg till Nordic Älvängen. Körder 10 min uppvärmning på roddmaskingen och sedan 3,5km stakmaskin. Borde väl egentligen fått ihop 3,5km x 10 men det e ju döööötråkigt att stå å dra i två snören å stirra ner i golvet   


Efter det blev det handling inför veckan, glömde min inköpslista hemma och grät en liten tår över det innan jag vågade gå in i affären och spontanhandla. När jag kom hem tog jag en kopp kaffe hos min granne å snackade lite strunt, mycket trevlig granne jag har! När jag kom hem var kl. 21.30 och eftersom att jag sov till 14 så vet jag att jag inte kommer att kunna sova innan kl. 01 idag så jag ställde mig å bakade å lagade lunchlådor. Så jävla pretto jag e!!


Kikade runt på Moas blogg som förövrigt kom 2:a idag i en Crossfit-tävling som hon gjorde tillsammans med Helena! Så jävla starkt jobbat!!

 

Moa och Helena - bild tagen från Helenas FB


Hittade ett recept på muffins med kakao och jordnötssmör som nästan var helt lchf-vänligt. Det enda jag bytte ut var bananerna, kokade en sötpotatis och mosade i istället för banan. Muffinsarna är inte strikt lchf och är inget jag ska äta för jämnan. Men jag tänker ju att jag ändå ska åka 6 mil skidor om en vecka och behöver lite extra energi - men egentligen e det en fet bortförklaring för att baka något gott :P


 

Receptet hittar ni här

 


Nä...nu ska jag gå å packa ner varma träningskläder. Ska hem till bästa Fia imorgon efter jobbet å åka skidor med henne! Men först en fab bild på mig å Jessica från fredagens kick off!


 


Puss å pök syltlök

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Av Hanna Börjesson - 28 januari 2015 23:10

Har precis kommit hem från Linnea och Magnus. Köpte ett våffelhjärn till dem i julklapp så ikväll har vi gjort lchf-våfflor med bär och grädde vispat med kvarg...mmmmm va gott det är. Är tredje gången på en vecka som jag äter dessa våfflor. Det var M...

Ovido - Quiz & Flashcards