Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

LCHF är det bästa jag ätit - man pruttar väldigt lite också

Av Hanna Börjesson - 27 januari 2015 22:21

Efter lite spark i arslet utav min storasyster bestämde jag mig för att börja med LCHF efter semestern. Inte för att jag hade tjockat på mig sådär jättemycket efter sommaren men jag ville ändå testa att vara helt utan socker...eller ja, socker finns ju i allt trist nog. Jag började långsamt med att jag tog bort allt bröd första dagen, andra dagen pasta, ris och potatis, tredje dagen godis och kakor. Det gick hur bra som helst, åt god mat och blev mätt på typ ingenting. Å orka med folk som kommer å gnäller å babblar om att det är farligt att äta mycket fett å att det sätter sig i kärlen å blablabla. En sak är ju säker, socker sätter sig också på din kropp - ÖVERALLT! Å fräter tillslut sönder din hjärna! Socker är knark. En annan väldigt bra sak med LCHF är att man pruttar förvånansvärt lite och bajsar jättesällan!


Har idag haft mitt första PT pass på över ett år. Jag och min Mob som piskar mig! Började med 5 min uppvärming på roddmaskinen. Efter det körde vi en herrejösses massa marklyft. Jag var sjukt stolt i somras när jag var med Linnea å Magnus på gymmet å skulle testa hur tungt vi kunde ta i marklyft. På första försöket tog jag 90kg å va så jävla nöjd!! Nu tog jag 30kg och kände att det räckte och blev över efter typ 5622345773 repetitioner. Sedan körde jag låg rodd (tror det heter så) och det va bra för fettet på ryggen fick jobba en hel del och det gillar vi! Sedan gjorde vi en kombination utav 200m roddmaskin, 10 lyft med skivstång och 10 armhävningar (mot en hög låda men det vill jag inte tala högt om). Detta skulle göras så många gånger jag kunde under 12 min å det var så jävla jobbigt va! Men det e sjukt härligt att vara igång igen å vi ska köra på torsdag igen.


Efter träningen blev det något jag överkonsumerar så jävla mycket att det snart är min blodgrupp - KVARG!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards