Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Hanna Börjesson - 20 januari 2013 23:13

...så känns det som att mitt liv ser ut just nu, och det bästa av allt är att jag gillar det! Så mycket mat som jag lagat sedan 1 januari gjorde jag nog inte på hela 2012. Det var oerhört mycket uteluncher, hämtmat, snabbmat osv. Rätt ofta kom jag på mig själv med att vara trött på att komma på lunchställen. Jag har nog ätit lunch på varenda restaurang inom Vallgraven, jag vet exakt vem som har den bästa salladsbuffén, vem som har bäst efterrätt, vem som gör det godaste kaffet, vart man får mest för pengarna mm. När det tillslut blir en pina att en komma på vart man ska äta lunch så är det dags att dra i handbromsen...då är det inte kul längre.


Jag har sagt det innan och det är värt att nämnas igen - jag vet inte hur mycket jag ska tacka Moa för att hon fick mig att prova paleokost. Det var från början ett test på 30 dagar men för mig kommer det att bli en ändring för livet. Det har inte funnits en stund då jag saknat pasta, bröd, potatis, ris, yoghurt, ost, smör osv. Jag har 1000 andra sätt att ersätta detta med. Jag har massor utav energi och inspiration till att stå i köket och jag mår jättebra i kroppen. Det enda jag kan få riktiga sug efter är smågodis, att få gå å plocka i hyllorna. Det är nästan mer känslan utav att gå till godisaffären på fredagkvällen än att jag saknar smaken utav godis. Den där mysiga känslan :) Jag har ju löst mina chokladcravings väldigt bra med OmBar.


Igår hade jag Shake n' bake hemma med familj och vänner. Vi bakade, åt middag och hade väldigt trevligt. Nedan finns lite bilder på den trevliga dagen. Det blev många fina bakverk och det luktade gott i hela lägenheten. Jag mår så bra i kropp och själ när jag får vara nära mina vänner och familj, de ger mig en sådan energi, värme och glädje. De personer som var med igår utgör alla en speciell del i mitt hjärta


Träning för vecka 3

Måndag: 60 min PT...undra när jag ska tycka att jag inte ser ut som en padda i spegeln..

Tisdag: 30 min Indoor running

Onsdag: Frisimsträning, äntligen!!

Fredag: 45 min spinning.


Kommande vecka planerar jag följande:

Måndag: Crosstraining om jag kommer med på passet

Tisdag: 30 min Indoor running + 45 min spinning

Onsdag: Sim

Torsdag: öppen för förslag

Fredag: PT



   

Glada bagare          Man behövde ju nödvändigtsvis inte baka....


   


Linnea smälter in i tapeten tycker jag, å hon gör goda kokostoppar :)


              

Moa och HankyPanky!       Moas müsliscones!


           

Mina sockertoppar bakar kokostoppar       




Ovido - Quiz & Flashcards