Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Hanna Börjesson - 14 januari 2013 23:51

Det är söndag, Hanna ligger inne å kollar på film, en dvd hon köpt!? Efter halva filmen slutar skivan att fungera. Laddar ner filmen istället med motiveringen att jag faktiskt KÖPTE filmen först men sedan ville skiten inte funka!! Det är kallt ute och det är 3 timmar kvar tills middagen hemma hos Linnea å Magnus nere i Billdal. Vad bestämmer Hanna sig för då? Jo, att ta fram vita hingsten å cykla ner till Billdal. Hade tänkt mig en fin tur längs vattnet på Säröbanan....fortfarande ovetande om att det där vattnet skulle jag aldrig få se.

Preppar mig med 3 lager jackor, dubbla brallor, vantar, mössa, skoskydd å allt som kan tänkas. Rullar ut på gatan å börjar cykla. Tidsmässigt ligger jag bra till, ska bara ta ett snabbt stopp på Statoil på max 10 min för att pumpa däcken. Framdäcket vill gärna bli pumpat, dags för bakdäcket......PANG.....ventilen går sönder å luften bara pyser ut. Omringad av sura gubbar som tycker att jag lägger beslag på pumpen går jag grinigt in i butiken å ber nån om hjälp. Nån bitter tant på STATOIL SÖDERLEDEN försöker hjälpa till, (ok, det var snällt), samtidigt som hon babblar massor om att jag borde springa istället för att cykla, om jag inte kan pumpa min cykel själv ska jag inte ha nån cykel, att köper man cyklar på stadium får man skylla sig själv (iof. sant). Biatch! Den enda träning du får är väl genom att fylla på gurkmajjon till korven???!!!?

Arg som 762548 bin går jag ut å binder fast cykeln och skäller åt den att "nu får du minsann stå här tills jag kommer å hämtar dig...så de så!" Lika arg stövlar jag iväg mot närmsta buss å ser att det är 25 min kvar. Promenerar till nästa hållplats....iskall om allt! Tillslut hade jag promenerat 2,5 km och det var ju det enda positiva!

Så igår kväll fick jag en panikattack å skrev till Vätternrundan att jag har ångest över att få punka i nått dike i Ödeshög mitt i natten...de lugnade mig att de har servicebilar som kan köra mig till närmsta framförvarande depå, piew vad lugn jag blev! Men helt plötsligt blev jag iskall å så kom nästa ångestattack.....hur räknas tiden då?? Blir jag diskad?? Räknas det som att jag inte genomfört loppet helt??

Ovido - Quiz & Flashcards