Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

Bloggisch is back!!

Av Hanna Börjesson - 25 januari 2015 21:45

Yooo, nästan ett år sedan jag skrev ett inlägg! Jag tröttnade något kopiöst efter att Vasaloppet sket sig något så in i helvete. Vill ni läsa om varför Vasan gick åt helvete kan ni läsa det här, på Linneas blogg. Varning för falukorven som förstör alla fina kort på Linnéa!


Hur som helst...nu har vi ju börjat på en ny runda utav Klassikern. I höstas sprang vi Lidingöloppet som ni kan läsa om här och om exakt två veckor är det dags för Engelbrektsloppet som FAKTISTKT är en del utav Klassikern. Ett 6 mil långt lopp som inte är riktigt lika hypat som Vasan. Å alla som påstår att man inte gjort en riktig klassiker om man inte gör Vasan kan ju bara äta så jävla mycket skit som det går   


I helgen har jag rensat ut en del skit ur mitt liv och kan nu koncentrera mig helt på mig själv och träningen. Jag vill komma i sånn bra form jag var i för 1,5 år sedan när jag tränade fem dagar i veckan där en utav dagarna ofta var dubbelpass. Först spinning eller löpning på morgonen och sedan simning på kvällen. Jag hade tightat till röven å kände inte helt blääää när jag såg mig själv i spegeln. Riktigt så är det inte nu men det är ju bara jag som kan ändra på det!


I veckan som gått har jag lyckats få till tre träningspass. Spinning 60 min i tisdags, 8km promenad i Skatås i torsdags med min kära JesNil och idag har jag kört 60 min danceaerobic. Jag måste lägga in smygreklam för SATS igen, det är ta mig fan det bästa träningscentret som finns. Har varit medlem i snart tre år och jag ångrar inte en dag att jag ligger å betalar ett antal hundralappar i månaden. De har de mest kompetenta instruktörerna som är där för att de vill göra ett bra jobb, i alla fall utåt sett :) Anläggningarna är fräscha och man blir alltid vänligt bemött. Den bästa klassen jag vet är dancearobicen på måndagar på Kompassen med Stina - Stina äger på dans och har den roligaste koreografin jag vet!


Nästa vecka vet jag inte hur mitt träningsschema ser ut än, det bästa är att boka in sig på pass för hela veckan redan på söndagen - lite som att göra lunchlådor fast mycket roligare.


 

Jag är inte mogen för något

annat än att visa mina ben - än så länge

 
 
Lillian

Lillian

26 januari 2015 11:15

Hejja, hejja, hoppas det går jättebra på Engelbrektsloppet!

http://lilliansfoto.blogg.se

Hanna Börjesson

26 januari 2015 11:39

Tack! Hade varit så kul att käka med er i lördags men jag var inte helt i form kan man väl säga :) Du kör väl hela klassikerna nu va? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards