Alla inlägg under februari 2013

Av Hanna Börjesson - 24 februari 2013 22:26

Idag har två utav mina fina vänner åkt öppet spår och tog sig hela vägen från Sälen till Mora. När jag läser att de är på väg upp till Dalarna och stannar till på något ställe å tar en kaffe omringad av snö, då kan jag inte bli annat än lite avis.  Jag blir även avis på att de ska göra en stor prestation och jag blir avis på den känsla de förmodligen sitter med nu - känslan av att ha klarat av ett lopp som kräver otroligt mycket utav en. Varenda kroppsdel är öm, kinderna köldbitna och värken sitter som taggar i musklerna. Däremot så lägger de sig ikväll med känslan av att de har fixat det och då spelar det ingen roll hur mycket det värker - lyckoruset tar över. DEN känslan är jag väldigt avundjsjuk på.


Men även om jag sitter här och är avis så är det bästa att mina vänner inspirerar mig till 100%. Nästa år är det jag som dricker blåbärssoppa i Mångsbodarna, det är jag som åker i mål i Mora efter 10 timmars slit - och jag längtar :) Men innan dess så ska jag äta lasagne i Hjo, frukost i Vansbro och banan på Fågelöudde :)


I fredags köpte jag mig äntligen ett par längdåkningsskidor och allt vad som hör till. På lördag har jag och Fia planerat att ta ett varv eller två i konstsnöspåret i Landvetter. Men innan dess måste jag lämna in skidorna på vallning å blablabla...är det något som tråkar ut mig så är det bökiga grejer. Att släpa iväg skidor på vallning TRÅKAR ut mig.


 

Lycklig å nöjd :)

 

 


Jag vill avsluta denna söndagkväll med en hyllning till Moa och Karin som tog sig till Mora

   







                               

Om ett år startar jag här........................och går i mål här

Av Hanna Börjesson - 21 februari 2013 22:13

Nu har kroppen återhämtat sig från brakförkylningen och jag har åter kunnat köra igång med träningen. Jag är ofta väldigt kritisk mot mig själv, inget jag gör är bra, borde kunnat göra bättre, är väl inget märkvärdigt med det jag gör...osv. MEN nu måste jag tänka ett par steg bakåt och se hur jag tidigare gjort då jag tränat och blivit förkyld. Tidigare kom jag aldrig igång med träningen efter sjukdom, jag tappade motivationen när jag kände att kroppen hade en liten uppförsbacke att ta sig igenom första veckan. Jag hade inte tillräckligt med pannben för att ta mig igenom en träningsvecka. Men nu är det inget snack om saken, jag längtar att få köra igång med träningen när jag suttit hemma för länge. Jag blir riktigt irriterad när jag är inaktiv för länge.


Idag har jag och Linnea varit och tränat på Nordic Wellness, inte favvostället som ni nog känner till nu, det blev 60 min spinning. Jag var genomsur i låren från gårdagens PT träning och mjölksyran kom på 3 sekunder. Jag förvandlades till sur-5-års-trots-Hanna och tänkte att jag kan lika gärna skita i det här. Det är vid sådana tillfällen som jag tar fram mitt Bankerydsmotto! Fredagen den 14 juni kl. 22.08 kommer jag att starta i Motala och ta mig 30 mil runt Vättern, då kan man inte gnälla när mjölksyran kommer. När jag sitter där på spinningcykeln och är på väg att skruva av motstånd, då föreställer jag mig att jag cyklar uppför backarna i Bankeryd/Habo på väg mot lasagnen i Hjo. Då ger jag blanka fan i motståndsskruven!!


Igår hade jag ett tufft PT pass med moa, 400 hopp med hopprep känns i överarmarna idag, jag kan knappt lyfta dem mer än 90 grader ut från kroppen. Jag har redigt med träningsvärk i hela kroppen och är sådär sugen på att gå upp 6.00 och åka och spinna. Dags att plocka fram Bankerydsmottot igen! Ska backarna kännas tuffa eller ska dom kännas överjävliga? Det är bara att välja! SATS bjuder ju alltid på frukost efteråt, Elins kaffe är ju så gott!


Förresten...spinninginstruktören sa en bra grej idag. Många som tränar vill ju främst se synliga resultat, mer muskler, mindre arsle osv. Men vad inte alla tänker på är att vilopulsen är en måttstock att ta hänsyn till. Instruktören frågade alla varför man ska ha en bra vilopuls - ingen svarade - då sa han "För att kunna leva längre, och för att kunna vara piggare under tiden". Det var bra sagt!


Veckans träning

18/2 - Lunchspinning med grymma Doris på Kompassen

19/2 - Indoor Running 30 min

20/2 - PT med Moa och simning på kvällen

21/2 - Spinning 60 min

22/2 - Spinning 45 min


Vill passa på att önska Moa alla lycka när hon kör öppet spår på söndag. Önskar även lycka till min kollega Karin.


Mina nya snygga 2XU!

Mitt ben ser för övrigt ut som en drumstick


   


Svettiga å apsnygga efter dagens spinning!

Av Hanna Börjesson - 3 februari 2013 18:55

Följande saker är jag redigt jävla trött på:


*Hosta
*Förkylning
*Rinnande näsa
*Att inte kunna träna
*Slarv med mat
*Trötthet
*Att aldrig hinna träffa människor jag vill träffa


Listan kan göras lång men nu tänker vi POSITIVT....det borde förresten också vara med på listan...folk som säger "Tänk positivt"......finns inget som kan få mig att tänka så jävla negativt!!


Nu vill jag ut å cykla, springa, gå i skogen, vara aktiv! Jag har suttit på arslet i en vecka, bara trappan upp till kontoret gör att jag hostar lungorna ur mig...fan va jag hatar förkylning!!!


Jag e bitter för att jag slarvat med maten denna vecka - därför har jag gjort mat hela dagen så att jag har bra matlådor fram tills på fredag :D


Fredag till lördag var jag iväg med jobbet på kick off. Ett budskap jag vill delge er....finns inget som förstör din kropp och din värdighet så mycket som alkohol gör!!

Ovido - Quiz & Flashcards