Alla inlägg under oktober 2013

Av Hanna Börjesson - 27 oktober 2013 15:13

Ska bara börja med att säga att om det här inlägget bara slutar mitt i så beror det på att jag blåst bort. Det e tydligen på väg någon storm till vårt land. Jag bor rätt högt upp å mina fönster skakar å låter jävligt mycket, så det kan hända att de blåser in på mig å slicar mig till köttfärs.


Jag skäms lite, lovade att skriva ett inlägg om min första dag som isprinsessa. Men förra helgen tillbringade jag lungt å skönt i sommarstugan å det e typ den enda platsen på jorden som Tele2 glömde när de satte upp internetet. Så det sket sig men nu tänkte jag ge en liten uppdatering! Jag ska ju vara med i OS nästa gång!


En torsdag för 1,5 vecka sedan begav sig tre tjejor till Rambergsrinken för att starta sina karriärer som isprinsessor. Det var jag, Linnea och Carro som hade bestämt oss för att gå en säker död till mötes. Jag hade handlat ett par nya skridskor som funkar bra upp till singelhopp (det borde ju gå fort att lära sig!). Vi började med att ta ett varv runt rinken - å det var där helvetet brakade loss. Jag kunde knappt ta mig fram en meter utan att ramla, tränaren såg lite nervös ut å undrade säkert va det var för idiot hon skulle ha hand om. Men det tog sig för fröken Börjesson, efter ett varv eller två började det att rätta till sig. Då skulle vi plötsligt byta håll och åka baklängels, vad det nu skulle vara bra för, det var skitsvårt! Linnea å Carro var givetvis grymma från början. Sedan var det dags för balans å teknik. Vi gjorde köttbullen, tuppen, saxade, T-släpp å lite annat. På slutet fick vi testa piruetter å det var svinkul :) Jag lyckades att hålla mig från att ramla förutom en gång när jag skulle åka med korsade ben å fällde mig själv. Kan tänka mig att det såg ut typ som det här - minus en man då som står å tittar ner på min muff


 


Men det är iaf. svinkul att åka skridskor. I torsdags gick det riktigt bra och jag vågade mig till och med på att testa lite flygskär!


       

Vackra tjejor i än mer vackra poser!


 

Det är viktigt att mjuka upp skridskorna hemma - å samtidigt ligga i soffan å ta bloggbilder :P



På tal om rubriken - att jag inte riktigt får till det. Jag är fan kass med träningen nu för tiden. I våras tränade jag fan 5 dagar i veckan å ibland var det två pass om dagen. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att ta tag i det igen!! Jag får börja med lite lunchpass igen. Men det är så jävla äckligt att komma upp till jobbet helt eftersvettig å röd i ansiktet å bläää. Även om det är långt till den 2 mars 2014 så går tiden snabbare än vad man tror, helt plötsligt står Vasaloppet där å knackar på dörren å då gäller det att vara ordentligt förberedd. Jag å Linnea har ju införskaffat rullskidor och har varit ute å åkt en gång - fy fan va läskigt det är. För det första går det inte att bromsa å hur man plogar med rullskidor fattar jag fan inte! För det andra så hoppar hjulen till varje gång man kör över minsta lilla löv eller gren å då är steget inte långt till att du ligger med näsan i asfalten. Linnea gjorde megavurpan sist - å jag vill ta tillfället i akt att säga förlåt till Linnea. Förlåt att jag inte hjälpte dig upp utan stod mitt i gatan å asgarvade å pekade på dig. Men du såg för jävla rolig ut :D Vi fick ihop 7 km. å så ett obligatoriskt stopp på café Skåne :D


   

Tagna från thefatcheerleader.com

Bild 1: Hanna mongar sig

Bild 2: Hanna mongar sig ännu mer


Det är skönt att jag har min simning för jag älskar det så mycket! Jag utvecklas för varje gång och det är på gränsen att 10 sek. vilan vid 25m känns onödig. Dags att byta till teknik 2 inom kort.

 



Å till sist vill jag avsluta med att jag är fabulous i nästan allt jag gör :D Å det är inte så farligt att dundra in i sargen ibland, jag tar mig ju alltid upp igen!


 

Av Hanna Börjesson - 6 oktober 2013 14:24

Idag är den en vecka sedan vi lämnade Lidingö, lite tröttare, lite mer slitna men mycket glada. Jag är så sjukt stolt över min prestation och medaljen ligger framme och påminner mig varje dag om att jag är grym. Men vilan varar ju som bekant aldrig länge så nu är det bara till att dra sig upp ur soffan, sluta skylla på värken från Lidingö (som försvann i måndags) och bege sig ut på nya träningspass.


  

Min fina medalj

 


Vad har då hänt i veckan? Måndags var en riktig skitdag, en sådan dag som aldrig mer behöver komma tillbaka. Så vi glömmer den tycker jag

  



I tisdags var jag på den efterlängtade aerobicdansen, SATS har nog bäst dansklasser utav alla gym! Man har ju sina favoritledare och tisdagens var väl ingen jättehit. Var inte så mycket avancerade steg å mycket utav "pensionärsstuket" typ...ett å två kämpa på hej å hå....nä...inget för mig. Men det var så jäkla skönt att få träna något jag läntat efter å de sista 10 min körde hon enbart GaGa's Applause :D


Onsdagar = simning. Jag utvecklas i min teknik varenda träning nu känner jag, det är riktigt roligt! Jag har stått still rätt länge men nu känner jag äntligen att fler å fler bitar faller på plats. Vi har en så sjukt grym tränare som bara matar oss med bra tips! Jag har inte riktigt fått kläm på vändningarna än men jag har på känn att det snart kommer att lossna. I onsdags fick jag även visa för ett par tjejer i gruppen hur man på bästa sätt spelar dum när man blir tagen på bar gärning utav badvakten! I slutet på oktober ska jag en sväng till stora staden igen och då har jag planerat att åka till Eriksdalsbadet. Har alltid velat räkna lite kakelplattor på Sveriges Nationalarena för simning!


I torsdags körde jag dansaerobic igen för Stina på Kompassen. Den tjejen har alltid så jävla rolig koreografi och i torsdags var inget undantag!


Jag och Linnea hade egentligen planerat att köra rullskidor i helgen men vi e så jävla busy hela tiden och får inte ihop det :P Kanske sticker ut lite senare bara för att få köra lite. Imorgon ska vi på ett skidseminarium på Chalmers och den 16 november har vi bokat in en heldag i skidtunneln i Torsby - så skidsäsongen är verkligen här! En annan grej jag blir väldigt sugen på att göra när hösten kommer är att åka skridskor, jag är faktiskt rätt grym på det med! En självlärd naturbegåvning helt enkelt.


Idag har jag även packat ner vår- och sommarsäsongen. Min röda hingst har blivit strippad på alla prylar jag har satt på honom, sadeln är även bytt. Jag ska nämligen lämna honom för en yngre och snyggare förmåga.


  


Nästa helg ska jag göra sista delen i min skepparutbildning å läsa kustskepparkursen. Sedan vet ni vem ni kan fråga om ni ska segla till Skagen!!


Som avslutning vill jag bara dela med mig utav en bild på Tonya Harding, OS i Lillehammer 94, när hon avbröt mitt i programmet å började lipa för domarna att hennes snörning på skridskorna inte var bra...snark


  

Ovido - Quiz & Flashcards