Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Älskar att veta att mina KK's väntar på mig efter träningen

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med typ påsarunderögonen, villsova, trött, långdagpåjobbet, badhariday...uuuäääääk. När jag kommer hem efter en lång dag ser jag ut som att jag blivit överkörd av en traktor och släpad bakom den i 30 meter, men skulle nog fortfarande bli fab på kort när jag tänker efter   


Idag har jag kört PT med Moa igen. Vill bara lägga in en rättelse från i tisdags...jag lyfte inte 30kg marklyft utan 50kg...sådeså! Började med uppvärming roddmaskin 3min. Sedan gjorde jag benböj med fokus baksida lår, har fortfarande en grym träningsvärk i framsida lår sedan i tisdags så det ser fortfarande ut som att jag har bajsat ner mig när jag ska gå ner för trappor. Är svårt att ha kvar hälarna i golvet, måste fokusera jättemycket på att pressa ned dem. Sedan gjorde jag benböj igen men med skivstång på axlarna. Minns inte hur mycket kg det var men tror att jag började med 30kg. Fyra omgångar med 8 repetitioner i varje. Sedan gjorde jag axelpress...tror jag det heter. Jag skulle pressa skivstången från bröstet och rakt upp, även här 4 omgångar med 8 i varje. Blev så jävla trött så min teknik blev sämre mot slutet, fick ta den lilla skivstången på sista omgången, men det talar vi inte högt om!


Efter detta var det dags för en serie, 10 gå upp på en låda - en rätt hög låda!, 10 kettlebellsvingar med 16kg och sedan låg rodd med två st. 8kg kettlebell. Detta skulle upprepas under 5 varv, flåsade som en gris gjorde jag och tekniken svek när det började bli jobbigt och tungt. Sedan avslutade vi med lite balansplatta för mina kassa fotleder (förlåt Moa för att jag slarvar med att stå på ett ben när jag borstar tänderna, ska sätta en lapp på spegeln) och lite planka på balansplattan. En riktigt rolig start denna vecka i livet med PTtränare!


Efter träning och dusch väntade mina KK's nere i receptionen - kaffe och kvarg! SATS bjuder på kaffe efter träning!

 


Väl hemma var jag svinhungrig och något utav det bästa att göra då är lchf-bröd i micron. Skitenkelt, blanda 1 ägg med 1dl mandelmjöl å lite salt. Platta ut på en tallrik å in i micron i 1 minut - färdigt! Synd bara att jag totalfailade med denna enkla uppgift idag när jag hade tänkt att ta kort och delge er!

          

Smet                           Färdigt! Fast det ska vara en rund macka å inte 3 delar

 


Måste visa min fina julklapp jag fick utav Linnea! En kalender med bilder på oss för varje månad! Älskar dig min finaste vän   

 


Sist men inte minst så är jag helt fast i en låt som jag snart kommer att ha lyssnat sönder. Men idag lyssnade jag mer på texten och kände att den stämde så bra för tillfället! Här kommer ett utdrag fast lite modifierad till Hannas egna version!


Let me tell you all a story about a mouse named Dilory

Yeah, Dilory was a mouse in a big blue house

He talked about himself, didn't care about no one else

But fuck that little mouse cause I'm an Albatraoz    

 

 


Nu ska jag packa, åker på Kick Off imorgon! Har lovat mig själv varannan vatten för flyget går jäääättetidigt tillbaka på lördag. Har inte lust att spy på en flygplanstoalett - dom e ju så jävla små!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 28 januari 2015 23:10

Har precis kommit hem från Linnea och Magnus. Köpte ett våffelhjärn till dem i julklapp så ikväll har vi gjort lchf-våfflor med bär och grädde vispat med kvarg...mmmmm va gott det är. Är tredje gången på en vecka som jag äter dessa våfflor. Det var M...

Ovido - Quiz & Flashcards