Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Hanna Börjesson - 1 januari 2013 23:34

Idag, tisdag 1/1-2013 påbörjade jag min paleomånad. Paleo är, håll i hatten, stenåldersdieten - kort och gott inga spannmåls- eller mejeriprodukter. Nu gillar inte jag att säga diet, det har en sådan negativ klang. Istället väljer jag att kalla det ett matexperiment. Ordet experiment är ju förknippat med något spännande! Min första dag har i matväg sett ut enligt följande:


Frukost: ett kokt ägg, en avocado, paleobröd med mandelsmör, röd grapefrukt å kaffe.
Mellanmål: 2 bananer å kaffe
Middag: pannbiffar, rostad sötpotatis, sås gjord på cocosmjölk och avocado. Till efterrätt toppade jag med en kopp kaffe å en dadelboll.


Jag har inte tyckt att det har varit jobbigt alls, är fullt fokuserad på vad jag FÅR äta istället för vad jag INTE får äta.


Mitt enda fusk är att jag haft mjölk i kaffet. Ska illa kvickt byta ut det mot mandelmjölk!


Klocka är ställd på 5.45 - ska spinna 6.45


Natt

Ovido - Quiz & Flashcards