Alla inlägg under juli 2012

Av Hanna Börjesson - 14 juli 2012 16:48

....att jag mår lite sämre när jag inte tränar. 


Förra måndagen den 2/7 var jag hos tandläkaren och drog ut en visdomstand. Tandis hade planerat 1,5 timme men det var i underkant, det tog 2,5 timme. Jag var minst sagt mörbultad efteråt och sov som en gris från 18-tiden till morgonen efter. Det sämsta med det hela, förutom en fruktansvärd värk, var att jag inte fick träna på minst en vecka. Det var riktigt jobbigt måste jag säga, från att ha varit aktiv fem dagar i veckan till 0 dagar i veckan. Det var först denna vecka som jag fick börja röra på mig så smått.


Den näst intill obefintliga träningen har bestått utav:


Måndag  2 juli

Lunchspinning 45 min. Trodde att 45 min utav "idiot" cykling skulle dämpa min nervositet inför tandis - men icke.


3-9 juli

En dimma utav värk i käke och huvud


Tisdag 10 juli

Hälsade på familjen i Kungälv och bestämde mig för att säldräkten skulle få se lite dagsljus. Åkte upp till Ingetorpssjön med mamma (vågar inte simma själv på öppet vatten) och simmade i ca. 30 min. Vilken otrolig skillnad jämfört med Delsjön! Delsjön är ju så kall så varje gång man hoppar i dör lite av ens inre. Det var ju riktigt bekvämt att simma!  


Onsdag 11 juli

Dags att prova sjö nr. 3 för sommaren. Åkte till Rådasjön för att prova lyckan. Även Råda var mycket varmare och behagligare än Delsjön. Simmade ca. 40 min och simmade en bana utmed bojarna som ligger å guppar för roddklubben. Kände mig mycket stolt när jag kom hem. Längtar tills Göteborgssimmet!


 

Havaianas och säldräkt = toppcombo!

 

Lördag 14 juli

Idag bestämde jag mig för att tvinga mig iväg och prova min nya racercykel. Jag ska ärligt säga att jag varit väldigt feg för att sätta mig på den, den är ju så lätt å så vinglig, konstiga växlar och klickpedaler - jag har dragit mig för det helt enkelt. Jag började att cykla med vanliga skor och bara det var äckligt, sittställningen var inget bekväm och jag tyckte bara att det var olustigt. Cyklade bort till gamla Pedagogen och bestämde mig för att övningsköra där med klickskorna. Jag var lite skakis för Moa har skrämt upp mig med skräckhistorier om att ramla rakt ut i gatan å slå halvt ihjäl sig. På darrande ben började jag cykla och det var inte alls farligt! Skorna klickade fast sig väldigt lätt å klickade loss sig väldigt lätt :) Jag blev så glad så det blev en nätt förstatur på 6-7 km och jag var så glad å nöjd när jag kom hem. Längtar något väldigt till Vätternrundan :) Men jag känner av denna korta tur i armbågar och arsle.


 

Speedy Gonzales


Vet ni vad jag mer gjort? Jag har slutat att fundera och bara gjort det....bestämt mig för att göra Klassikern nästa år med start på Vätternrundan. Än så länge är Linnea med mig. Jag har även anmält mig till en termin i vuxencrawl med Göteborg Sim. Har alltid velat kunna simma snyggt :)


Chip å Hajk!



Ovido - Quiz & Flashcards