Alla inlägg under november 2012

Av Hanna Börjesson - 16 november 2012 23:11

Då var det ju smått dags att börja fundera på vad jag önskar mig i julklapp...

Min älskade Tomas är väldigt påhittig och finurlig, men med just presenter så kan finurligheten utvecklas lite mer kanske :) I kväll när vi satt i soffan å så fick jag frågan vad jag önskar mig i julklapp, vi gick in på stadium.se för att jag skulle ge lite tips. Jag pekade på ett linne och sa att jag tyckte det var snyggt. Tomas la direkt linnet i shoppingbagen....och där tycker ju jag då att lite utav spänninren försvinner. Väldigt gulligt tänkt och det är här som vi är så olika han och jag :) För mig innebär presenter och julklappar spänning och pirr i magen, vad gömmer sig där i liksom?? Jag älskar att ge paket men även att få!


Jag sa till Tomas att jag skickar lite länkar på vad jag önskar mig...så blir det ju iaf. lite mer spännande :)

Här kommer min lista!


  En Hoodtröja med En Svensk Klassiker


  Ett badlakan från En Svensk Klassiker, ni som vet vad Klassikern innebär förstår även bildernas innebörd (det är max så här djup som jag är och kommer att vara i min blogg)


  En cykeltröja (egentligen för tajt för min smak, men jag kan inte heller se ut som nån P-diddy, daddy, d, puff...whatever...när jag cyklar)


  Armvärmare att sätta på eftersom att cykeltröjan är kortärmad. Måste fundera ut vad jag ska ha på underkroppen..Moa, hjälp!


  Kompressionstajts. Ett måste enligt alla som provat dem. Benen känns inte som stockar i 5 dagar efter ett långt löppass.


Det var den lilla listan. En del skulle nog säga att det är sjukt trista grejer jag önskar mig...men det är saker jag behöver.



I övrigt när det gäller träning så har jag hunnit med 3 pass denna vecka...INNAN FÖRKYLNINGSHELVETET BRÖT UT...ÄR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD. Men jag försöker att tänka som David Batra: Det var ju tråkigt!


I tisdags var jag på spinning med Linnea på Sportlife, får ju hänga lite i hennes hoodz med. Alla som känner mig vet att jag inte är ett fan utav Sportlife, men jag valde att ge det en chans till. Så jag studsade iväg till Almedal för 60 min spinning. Efter 45 min är passet färdigt och instruktören säger "Vi avslutar nu eftersom att jag har 15 min på mig att cykla till Slottskogen, jag har även andra jobb än detta som jag hoppas att ni förstår"....öh nej..det förstår vi inte. Vi betalar pengar för att gå hit så du sitter kvar på den där jävla cykeln i 60 minuter om jag så ska superglue-dig fast på sadeln så att de små limmar fast...SNARK.


Onsdags: kinesis med min Moa och torsdags PT med min moa :) Vi körde en del löpband och min dröm skulle vara att springa 5.50/km Det är ett bra tag kvar tills dess, och jag måste helt klart vara mer vaksam och försiktig med vad jag äter om jag ska komma ned i det tempot.


Ett mantra jag har som jag upprepar i mitt huvud när jag vill skruva ned motståndet på spinningen är: Bankeryd 05.00 på morgonen, Bankeryd 05.00 på morgonen...och så vidare. Det funkar!



Av Hanna Börjesson - 6 november 2012 22:05

Idag var jag 30 min sen till mitt PT pass. Då tänkte jag att gött! Då blir det ett litet myspass å bara lite jobbigt...jag borde vetat bättre vid det här laget! Dagens pass blev 25 min långt. Jag började med 3 min hopprep å 2 min rodd. Hopprep har jag ju fan inte hoppat sedan jag gick i 3an! Jag trasslade in mig i repfanskapet och kände för att kasta det åt helvete!


Huvudträningen bestod utav 5 övningar som jag skulle göra om och om och om och om igen under 20 minuter utan vila, tyck synd om mig :'(


Övning 1: 15 x knäböj

Övning 2: 10 x nått som jag inte vet vad det heter å som jag tror tränar fettet på ryggen

Övning 3: 10 x upphopp

Övning 4: 10 x armhävningar mot en stång men ena armen upp efter varje hävning

Övning 5: 10 x magcykel


Låter kanske inte så mycket för världen men jag satt i omklädningsrummet efteråt och mådde äckligt illa och hade ont överallt. Ringde efter min privata taxi som fick hämta mig, så synd som det var om mig där på bänken i omklädningsrummet så var jag värd något bättre färdsätt än buss! Stjärnor framför ögonen hade jag med!   


Imorgon åker vi till Paris!! Jag har packat ner mina exetubes så att vi kan träna lite. Får väl snurra dom ett varv runt en pinne på Eiffeltornet å träna lite.


Au Revoir

Ovido - Quiz & Flashcards