Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Hanna Börjesson - 23 januari 2013 23:41

Idag var det andra gången på simträningen. Varje gång jag står där med baddräkten på och tittar sig i spegeln så tänker jag bara....öh nej....När ska jag bli snygg i baddräkt. Då menar jag en sådan där cool sportig sak!


Däremot när jag är i vattnet, då är det andra grejer som gäller. Jag tycker att jag är riktigt grym och har världens självförtroende, och det fina med det är att det verkligen går framåt när man tänker så! Jag tänker tillbaka i höstas när jag var på min första crawlträning, hur lite jag kunde och orkade inte ens simma 10 meter. Nu simmar jag 50 m utan större problem, sedan börjar det dock bli flåsigt :)


I tisdags var jag på löpintervaller igen, jag var taggad och sprang mycket fortare än sist, svettigt å mysigt!


Idag träffade jag en vän efter jobbet som ville ha lite konkreta tips på hur man kan tänka och göra med sockerberoende - om det är någon person som är bra på det så är det MOI. Jag är, correction, VAR väldigt sockerberoende för inte så längesedan. Utåt sett så kan man aldrig tro att min vän inte kan låta bli socker, det syns inte utåt. Men det spelar ingen roll, så länge man inte känner sig bekväm eller är nöjd över ett beteende man har så har man rätt att känna så. Jag försökte ge lite konkreta tips och ett par recept på paleomat. Jag hade med mig dadelbollar och apple spice cookies till henne för provsmakning. Det gick hem! Så jag hoppas att jag gett henne lite inspiration. Det är så jag fungerar själv, jag inspireras lätt utav andra och vill gärna dela med mig själv. Jag är än så länge ingen expert på paleo men om det är någon mer som vill veta lite kring det så berättar jag gärna. Vill man vara anonoym så kan man maila mig på gctroops.hanna@gmail.com


Den träning som är planerad resten utav veckan är spinning imorgon och PT på fredag.



OMG!! IT'S THE FAT AND THE FURIOUS!!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards