Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Hanna Börjesson - 26 augusti 2012 22:49

Jag har varit lite väl segstartad efter semestern med träning. Jag har inte kommit upp i mina 5 pass per vecka, har lite saker att skylla på men inte mycket. Vid närmre eftertanke har jag inte gett 100% för att komma upp i frekvens. Men nu är det ny vecka och nya tag. Jag har gjort en del spännande träningsgrejer sedan förra helgen!


Lördag 18/8

Göteborgssimmet, Delsjön, 1 km. Dagen började lite regnigt men himlen sprack upp tills jag skulle simma. Vi startade från strandkanten och slängde oss ut i det blå (läs mörkgrön/grå/bruna vattnet). Innan jag hade simmat 250m hade jag halva Delsjön i mina lungor och fått diverse sparkar och smällar från hysteriska simmare - chilla liksom! Banan var 500m rakt ut - runda en boj - 500m rakt in. Det gick väldigt fort alltihop och 32 min senare stod jag på strandkanten med medaljen runt halsen. Var mysigt att se mannen i mitt liv stå vid målgången och vinka :)


        


Söndag 19/8

Idag hade jag och min kollega Karin bestämt att cykla runt sjön Lygnern. Kunde ju vara en trevlig runda tänkte jag - lyckligt ovetandes om att det var djävulens påfund. Vi började cykla och direkt kom det en backe som jag knappt orkade upp för - hur fan ska det här gå tänkte jag. Vi cyklade på och jag kan väl sammanfatta det hela med backe - utför - backe  - utför - flås - svordomar - luft började pysa ur mitt däck - stanna - pumpa - ventil går av - all luft åker ur - stannar en cyklist - hjälper oss med slangbyte - uppför - nedför - uppför - fikapaus - tigga kaffe utav folk på rastplatsen - uppför - svordomar & spott - luften pyser ut igen - pumpar - byter cykel med Karin - jag cyklar snabbt - tappar bort Karin - hittar inte tillbaks till bilen - hittar bilen - Karin kommer i en WV med Holländare - mitt bakdäck är helt paj - hemfärd!


Jag ska ha revange - Lygnern ska inte få ta mig

          

Mina nya cykelskor      Karin å min fina cykelhållare

 


Måndag 20/8

Crawlträning - se inlägget nedan


Tisdag 21/8

Inget :/


Onsdag 22/8

Cyklade till och från jobbet samt 55 min kinesis. Var roligt att vara tillbaka på Kungsgatan och Moas kinesis. Jag känner att jag tappat kondition och styrka under semestern - suck!


Hittade en grym grej på Vasagatan som GBG stad bistår med - gratis cykelpump!

 


Torsdag 23/8

Inget :/


Fredag 24/8

Cykel till och från jobbet (12 km)


Lördag 25/8

Inget :/   eller räknas tapetsering?


Söndag 26/8

En helt underbar dag! Var ute med ett par goa vänner och red islandshäst. Turen var på 2 timmar och det var sagolikt. Hade en pigg och urmysig häst som var så go så man vill bara mummilummmssgoosmyysa i manen hela tiden

 

Tittilutt!!


Längtar till simträningen imorgon!


Ovido - Quiz & Flashcards