Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Hanna Börjesson - 14 augusti 2012 21:05

Attans vad den där semestern går snabbt! Tittade på mitt senaste inlägg och tänkte börja med en snabb summering med vad som hänt sedan 14/7 (exakt en månad sedan jag skrev...fyy):


  • Tanden börjar rätta till sig och är inte längre ett hot mot min träning
  • Jag har cyklat mer på min racer och ramlat!
  • Jag har simmat lite mer med min våtdräkt
  • En New York resa och sommarstugan har också hunnits med

Det känns ändå väldigt bra att ha kommit in i rutinerna igen - eller börjar komma in i dom ska jag väl säga. Har inte kommit upp i mina 5 pass per vecka och har inte startat upp PT träningen än, men härifrån kan det bara bli bättre!


Hur har då min träning sett ut under sommaren?? Den har ju absolut inte varit lika intensiv som annars. I New York tror jag att jag sammanlagt gått ca. 4 mil men eftersom man alltid tar i överkant så säger vi 3 mil. Ont i fötter å rygg är kanske ett mått på att jag rört mig? På Gåsö blev det en långpromenad i bergen.


Min hemska cykeltur till Bohus måste jag berätta om. Skulle cykla till syster i Bohus från Mölndal med min räcer. In till stan gick det bra. Däremot när jag kom till Korsvägen så skulle jag trampa igång efter ett stopp, fick inte i högerfoten och brakade med hela cykeln framför ett brasilianskt fotbollslag som var här för Gothia Cup. En liten kille var snäll å hjälpte mig upp. Med gråten i halsen (inte för att det gjorde ont utan för att jag hade skämt ut mig själv) och blödande knä cyklade jag vidare. Gick bra fram tills Angeredsbron där det plötsligt tog stopp med cykelväg. Så där cyklar jag mot trafiken, som kör i 70, med hjärtat i halsen och tutande bilister. TROR NI ATT JAG CYKLAR HÄR FÖR ATT DET ÄR SÅ JÄVLA ROLIGT?????? IDIOTER!!!!!! Kommer över på rätt sida och står utmed vägkanten i 30 minuter och har råångest. Tillslut kunde jag fortsätta och effektiv cykeltid blev 1.45 tim. Det var jävligt bra gjort!


Måndag 6/8

45 min lunchspinning med Doris som instruktör, e så himla duktig tycker jag. Säger åt alla att glömma alla bekymmer och bara tänka på träningen eftersom att allt som är utanför cykelsalen går inte att påverka. Så jävla bra!


Tisdag 7/8

Cykel till jobbet, 1,2 mil


Onsdag 8/8

Simträning i Delsjön 60 min. Sista träningstillfället innan lördagens lopp.


Torsdag - Söndag

Usch å fy


Måndag 13/8

Cykel till jobbet 1,2 mil + 45 min lunchspinning



På lördag väntar Göteborgssimmet i Delsjön och det ska bli så jäkla kul! Den 2/9 ska jag cykla Mjörnrundan på 6 mil!


Kafé Kosmos på Västra Hamngatan erbjuder luncher med GI och LCHF-bas! Ett stort minus är att det alltid tar minst 30 minuter att få maten! Ett tips är att skala ner menyn, man behöver inte ha 68 rätter.




    

Jag har monterat ihop min cykelhållare till bilen, nu ska det köras lopp!

 

  

En annan roligt sak är att jag vann ett par exetubes från Casall på Annika Sjöös blogg! Jag blev skitglad för jag vinner aldrig :D Man skulle svara på frågan vad man brukar göra för att minska sötsuget. Mitt svar hittar du här jag har skrivit svaret längst ned :D

 


Tjing   

Ovido - Quiz & Flashcards