Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Hon har dödat mina lår

Av Hanna Börjesson - 7 maj 2012 22:54

Det låter som en kass komedi från 1994 med Steve Martin i huvudrollen men det är det inte! Idag hade jag mitt första PT pass där jag själv alltid kommer att ha huvudrollen. Jag är mycket glad för att jag äntligen tagit steget till att skaffa mig en PT, nu får jag äntligen vara i gymmet utan att se ut som en vilsen karl inne på GeKås! Men vad som har hänt med mina lår kommer lite längre ned...


Torsdag 3/5

Vattengympa 55 min. Sjukt go träning, älskar att plumsa runt i vattnet! Var lite väl många i den lilla bassängen och det hade väl inte gjort något om alla rörde sig i samma takt! Men jag som vill ta ut mig när jag tränar får lätt gråa hår när tanten framför mig ligger å plaskar i vattnet som om hon vore på panchissemester på Mallorca! Ska du träna eller flyta? Flytta på er!


Fredag 4/5

Jag tror att dagens aktivitet kvalificerar till att stå med här. Jag premiärcyklade till jobbet! Jag körde ganska hårt (tycker jag) och tog mig in till jobbet på pricken 20 min. 6,5 km. Om jag cyklar till jobbet varje dag i en månad så blir det 20 mil som jag får gratis. Men jag vill verkligen inte cykla när det regnar :( Har inga regnkläder och vill heller inte köpa, är ungefär lika kul som att köpa strumpor eller avfallspåsar. Men det kommer helt klart att bli fler cykelturer till jobbet.


Måndag 7/5

Pass 1

Herrejesus....orkar knappt lyfta händerna för att skriva. Dagens träning började med mitt första PT-pass ever. Lyssna noga nu alla ni som funderar på PT: TA MOA RICHARD SOM JOBBAR PÅ SATS KUNGSGATAN! Moa är tjejen som dödat mina lår, dom är helt osamarbetsvilliga denna kväll och det är jag ändå glad för :) Vi började med ett litet snack inne på PT kontoret (respekt), vägning å mätning=lika roliga siffor som finns på elräkningen. Men roligare ska det bli! Sedan var det pulstest, plankan, knäböj (det var där mina lår dog), armhävningar (det var där resten utav mig dog), balans (tacka cheeren för det utmärkta resultatet). Sedan fick jag på mig jordens äckligaste boxningshandskar å körde en massa slag. Ett tag började det snurra framför ögonen å jag fick sätta mig ned, kanske var i grevens tid att börja träna med Moa? Men min första PT-timme får ett gott betyg och jag ser fram emot resten.


Pass 2

60 min stavgång i Änggården. Jag var bäst som vanligt! Hade täten och var ett praktexempel med tekniken, skryt skryt. I Slottis såg jag en nervkittlande sak - det blå strecket! Det blå strecket som ska ta mig 21 km på lördag. Det pirrar faktiskt i kroppen när man ser att det målats på asfalten. Ska bli sjukt roligt på lördag!


Huuuuuu  



Vidare upplägg för varvsveckan:

Tisdag: lunchspinning 45 min + vårruset 5 km

Onsdag: Lite lättare löpning

Torsdag: Vattengympa 55 min

Fredag: Vila

Lördag: Pepp!!

Söndag: Ligga pall på soffan. Ska ju även titta på när min bedårande systerdotter springer Lilla Varvet <3

 
 
Ingen bild

Erika

8 maj 2012 15:14

bra jobbat!! Moa is tha shit helt enkelt!! Men mycket kommer inifrån en själv oxå!

Hanna Börjesson

8 maj 2012 22:07

Jorå :) Moa kan liksom inte dra mig ur soffan eller ta godiset ur handen på mig, det kan ju bara jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards