Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Hanna Börjesson - 27 maj 2012 15:56

Jag har blivit känd genom min blogg! Eller a...kanske lite. I fredags blev jag inbjuden på en bloggträff på Löplabbet Tjej i Göteborg, mer om denna trevliga tillställning får ni läsa om längre ned!


Veckan har varit riktigt bra träningsmässigt med pass tis-fre, det var bara måndagen med sitt fina väder som ställde till det lite.


24/5

Andra PT passet, är stolt att jag lyckades klämma in detta efter att jobbet slutade och innan mina Eurovisiongäster skulle komma!! Vill man så kan man! Moa hade satt upp ett spännande program denna varma torsdag. Först gjorde jag 1000 benböj (45), är inte stark i mina höfter vilket gör att jag inte har så där jättesnygg teknik när jag börjar bli trött. Jag gjorde armstyrka på någon maskin, vet inte vad övningen heter på fackspråk...kanske laximus plaxikus vertikal...eller något sådant. Moa den tyrannen tvingade mig att göra armhävningar å plankan...usch vad många fula ord som hinner komma ur min mun under den stunden! Men om ett år kommer jag vara så jävla grym på planka å armhävningar att ni alla kommer blir supermegaavundsjuka! Jag är helt färdig efter dessa pass men det ska man ju vara!


25/5

Hanna morgontrött Börjesson släpade sig upp 05.45 för att gå på morgonspinning. Jag HATAR att gå upp tidigt och det var inget undandtag denna morgon. Salen var kokhet och jag var dödstrött, härlig kombination. Men det är ju så skönt efteråt, och när man vet att det väntar en dignande frukost på Brogyllen efteråt så kan det vara motivation nog att trampa på lite extra.


Bloggträff på Löplabbet Tjej

Det är inte så dumt det här med bloggar! Då jag har en träningsblogg blev jag inbjuden till en träff på Löplabbet tjej i Göteborg! Vi var 4 glada träningsbloggare som träffades för att inta en god frukost (dagens 2a frukost för mig), prata träning och prova träningsgrejer. Vi hade väldigt trevligt och vi alla fick uppslag till kommande inköp utav löparskor. Jag vill ge ett stort tack till Susanne, butikschef på Löplabbet Tjej, som tog initiativet till träffen. Hon hade även ordnat en jättegod frukost till oss!


 

Mumsiga frukosten!




Du har ju ett par att välja på...


 


Ledsen Moa men dina strumpor kom med på bild :/


      

Lite för platta skor för mig, kanske om 1 år??





  

Annika och Moa springer som gaseller!  


Vi fick en jättefin goodiebag med löparstrumpor, löparkeps, vattenflaska, energibar och necesär. Tack Susanne!



Vi som var på plats heter

Lillian Christiansson springlust



Annika Sjöö Shapeup

Moa Richard moasklassiker





Ovido - Quiz & Flashcards