Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Hanna Börjesson - 14 maj 2012 21:56

Vilken underbar start på denna vecka! Jag hade planerat att cykla till jobbet eftersom jag inte kan träna imorgon, spenderar hela dagen i Skauuune, Malmöööeeeee. Tar ut cykeln ur cykelförrådet och börjar trampa, men vad är det jag hör?? Ett gnisslande ljud från ett utav hjulen. Vad fan har hänt? Någon har misshandlat min cykel i förrådet! Jag höjer ett varningens finger till alla er som förvarar cykeln i ett cykelförråd - alla som har en fulare cykel än dig kommer att bli avundsjuk och kommer att pilla sönder din cykel på ett eller annat sätt! Får ta min juvel till fabror cykeldoktorn å kolla upp vad det kan vara! Någon som har ett bra tips på cykelverkstad?


Måndag 14/5

Cyklade först till jobbet - 6,5 km, 20 min. Efter jobbet var det dags för spinning med mina nya klickskor! Jag måste erkänna att jag var nervös innan, jag visste ju inte om "klicket" skulle passa i cykelns "klick" och jag visste inte hur jag skulle knäppa fast mig! Frågade den snälla instruktören om hur jag skulle göra och fick proffshjälp! Känns gött att äntligen kunna trampa på rätt sätt. Men jag måste gnälla lite...jag tycker inte om instruktörer som luras  . Jag vill veta hur lång tid jag har kvar att köra hjärnet, säger instruktören att nu kör vi hjärnet i 60 sek så gör jag det i 60 sek! MEN SLUTA SÄG ATT DET ÄR 20 SEK KVAR OCH SEDAN "BARA SKOJA" EFTERSOM DET TYDLIGEN ÄR 60 SEK TILL! Jag vill veta hur det ligger till, säg sanningen - jag kan ta den, jag är en stor tjej nu!


Tydligen så var inte mina fästen tillräckligt åtdragna på skorna så i slutet kände jag hur vänsterskon började kränga något förfäligt. Det slutade med att fästet lossnade från skon och satt kvar i pedalen. Där fick jag stå med långa näsan medan instruktören försökte pilla loss den med en mejsel! Det gick inte så cykeln är felanmäld och förhoppningsvis kan jag hämta ut mitt fäste på onsdag - fail!


Att cykla till jobbet betyder ju även att jag måste cykla hem från jobbet. Det regnade och blåste, jag var sur, trött och hungrig. Jag förbannade mig 14 gånger över att jag inte tog vagnen idag, däremot hann förnuftet ikapp mig - det är inte 4ans spårvagn som kommer att göra mig stark..


God natt!


Ovido - Quiz & Flashcards