Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Investeringar för hjärta och själ

Av Hanna Börjesson - 1 maj 2012 17:54

Nu har det snart gått en vecka sedan jag skrev något! Jag har ju en hel del nya saker att berätta. Jag har gjort en del investeringar för min fortsatta träning. Som jag nämnde har jag gått över till att börja träna på SATS, kostar en slant men det är det väl värt. Har även investerat i lite nya träningskläder, de gama hade tagit ut sin rätt. Men idag har jag nog gjort den största investeringen i en pryl jag gjort på länge, jag har köpt en cykel! Nästa år är det tänkt att bli tjejvättern med min storasyster, nu står det här så nu kan hon inte backa!


Fredag 27/4

Spinning 55 min. med Moa som instruktör. Det var ett tag sedan jag spinnade men den teknik jag har samlat på mig sitter allt kvar...tycker iaf. jag :) Men jag måste skaffa mig ett par cykelskor, fötterna tycker inte riktigt om mina mjuka inomhusskor.


Söndag 29/4

Denna dag var sedan länge vigd åt 18km i Skatås med syster. Vi hade planerat detta sedan ett tag tillbaka och det var bara att ge sig iväg. Måste säga att det var något utav det jobbigaste jag gjort på väldigt länge. Terräng i 18km är inte jätteroligt, speciellt inte när det är blandat med lera, stenar, stockar och annan skit. Första 10 km kändes helt ok, jag hade mycket ork kvar i benen och flåset hängde med. Vid 13 km sa det PANG, då blev benen som stockar, huvudet snurrade, skavsåren på hälarna gnagde och jag ville inte mer! Mitt ute i skogen står jag i strumplästen och funderar på att gå sista 5km barfota, efter ett steg ångrar jag mig när ett stort barr kilat fast sig mellan tårna. Hade lite papper med mig som jag kilade in skon och fortsatte med lidande steg mot mål. Efter 3,5 timme var jag framme, är väl inte jättenöjd med den tiden så den hör till det förgångna. Väl hemma deckade jag på soffan till Mästarnas Mästare, Tomas deckade innan vi ens hade kommit hem...



         

När lämnade jag 

Göteborg?





Äntligen!


 

Måndag 30/4

Med ömmande ben och skoskav var jag inte jättepepp på dagens stavgång i Slottis, funderade på vilka bortförklaringar som lät minst dåliga...kom inte på några. Så med ömmande ben satte jag mig på bussen mot Slottis, iklädd Converse på fötterna då det var de enda skorna jag kunde ha som inte klämde. Vi traskade upp i Änggården och det var så vackert! Vädret var strålande, det luktade grill från lite olika håll, musik från Slottis hördes ända upp på berget. Det var magiskt, ångrar inte en sekund att jag trotsade mina ömma ben å fötter.


   

Lång toakö!      Mammas promenadpinnar funkar toppen!



Tisdag 1/5

JAG HAR KÖPT EN NY CYKEL! Cyklade hem till Mölndal från Sisjön som en kort premiärtur, helt underbart! Men Stadium XXL är ju inte världsbäst på att ta hand om trogna kunder, jag ville ha ett bättre pris på min cykel, alt. 10% rabatt på hela köpet (hjälm, lampor osv.). Men den tröga personalen tog inte tillfället i akt att göra mig nöjd, jag handlar ändå 98% utav alla mina träningsgrejer på Stadium...fnys!!


Tjejvättern 2013!  

 
 
Ingen bild

Moa

3 maj 2012 06:57

Fin cykel! Utan att vara proffs så vågar jag nog också säga att det är ett kvalitetsmärke:)

Hanna Börjesson

7 maj 2012 22:53

Tjoho :D Jag tycker mycket om den. Snart ska jag cykla lika fort som dig....kanske

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards