Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Göteborgsvarvet 4th edition

Av Hanna Börjesson - 19 maj 2013 17:53

Så var det avklarat, mitt 4e Göteborgsvarv i raden. Nu i efterhand känner jag att jag hade kunnat ta i mer och fått en lite bättre tid än vad jag fick. Drömmen var att slå 2010 års tid på 2.50 - vilket är bra för mig, men jag tog mitt förnuft till fånga när jag fick reda på vilket väder det skulle bli. I en sådan, för att vara Sverige, extrem värme så ville jag ta mig runt och känna mig fräsch istället för att jaga tid. En tid under 3 timmar skulle bara bli en bonus. Men hade jag vågat ta i lite mer så hade jag kommit under tre timmar för jag hade en hel del krafter kvar när jag kom i mål. Det enda som känns idag är lite stelhet i benen, lite ömmande hälsenor samt ömhet i hålfoten, eller fötterna eller vad man säger.


Jag, Tomas och Linnea skulle ladda upp hemma hos Moa och Henrik på lördagsförmiddagen, 10.30 var det sagt. Familjen försenad AB vaknade med ett ryck kl. 10.00 och fick skjuta fram uppladdningen en timme :) Innan vi hade kommit till Moa var jag totalt genomsvett och kände en tryckande huvudvärk göra sig påmind. Jag var inte alls på humör för att starta, ville helt ärligt skita i det ett tag. Jag pallar verkligen inte värme när jag ska träna. Hur som helst hade vi en trevlig uppladdning hemma hos familjen gasell, tillika Richard/Nilsson. Moas syster Lillian hade bjudit in oss :) GasellMoa och GasellHenrik gav sig iväg tidigare för att starta med superdupermegasnabbgruppen.


Väl i startfållan kände jag mig ändå uppladdad, solen hade gått i moln, det blåste lite och var en aning svalare. Startskottet för grupp 17 gick och jag med den. Efter drygt 500 meter in i Slottskogen kom ett skyfall, skönaste regnet ever! Det fick mig att bli lite piggare i benen och fick en fin start genom Slottis! Jag måste säga att publiken ger mig sådan jävla energi, utan publiken hade loppet varit dötrist. Om du som läser detta stod i publiken igår så säger jag till dig att det du gör på andra sidan avspärrningen är SÅ VIKTIGT för oss som springer. Jag uppskattar alla som hejjar på 1000 gånger om. Om jag någon gång inte kan deltaga i ett Göteborgsvarv så ska jag stå och hejja på utav helvete!


Jag kände mig pigg längs hela banan, det är ljuvligt att springa igenom de duschar som finns och på sina ställen står det folk med trädgårdsslangar och sprutar vatten - ni är underbara! Jag var väl förberedd med vätska - kanske hade druckit lite väl mycket då jag blev olidligt kissnödig 3 gånger under banan! Utan dessa pissepauser hade jag kommit under 3 timmar - alla gånger!! Preppad med Moas sportdryck i mitt vätskebälte samt 2 muggar vatten vid varje vätskestation så fanns det inte en chans att bli så uttorkad som jag blev 2010. Jag kunde verkligen njuta utav loppet denna gång, Hisingen som annars kan kännas lite långsam gick över i ett nafs och vipps var jag på väg uppför Avenyn. Hade som tidigare sagt en hel del krafter kvar när jag kom i mål och kände mig jätteglad och stolt.


Det finns en del euforiska tillfällen utav loppen man deltar i. Ett utav dessa tillfällen är när man känner att man kommer att klara ett långt lopp - att man kommer att orka korsa mållinjen. Ett annat tillfälle är såhär dagen efter, när man är go i kroppen och endorfinerna som fortfarande finns kvar. Man mår väldigt gott i både kropp och själv - är svårt att beskriva men jag tror att de som kört en del lopp förstår min känsla. Till er som funderar på att någon gång anmäla er till Göteborgsvarvet - eller något annat lopp - det finns inget mer att fundera på, gör det bara! Det är så fantastiskt roligt och en helt enorm upplevelse. Igår sprang jag förbi ett gäng killar som satt å kollade från ett fönster och hörde en utav dem säga "hur fan kan man frivilligt utsätta sig för det här?!". Mitt svar på den frågan är för att skapa sig bra förutsättningar för att få ett långt och friskt liv och för att det är så jävla roligt helt enkelt!


Råkade göra en liten blunder igår - vid ett ställe stod det barn och sprayade vatten på de som sprang. Jag böjer mig fram till en liten kille och säger "kan inte du spruta mig i ansiktet!" Jag hoppas att ingen hörde å så skyller jag på värmen      


                    


Kolhydratsladdning i fredags!          Rester utav blöta muggar som blivit geggamoja'

 

 

Nöjd och oförskämt pigg på bussen hem

 


Sedan jag år 2009 när jag bestämd mig för att tag tag i motion och hälsa på allvar så har jag deltagit i diverse motionslopp. Att träna utan att ha ett eller flera lopp som mål är för mig som att gå in på Lejonet och Björnen och köpa 3 kulor glass med smakerna jordgubb, blåbär och vanilj när det finns så många andra fantastiska smaker att välja på - totalt jävla waste of time and money. Samlade ihop mina medaljer och summerade sträckorna. Tyvärr så saknas det 1 medalj från Midnattsloppet och 2 medaljer från Göteborgsvarvet. De ligger någonstans...


 


Totalt

Löpning: 11,2 mil

Cykling: 12 mil

Simning. 1 km


Innan sommaren är slut så kommer det läggas till 30 mil cykel och 3 km simning.

 

 
 
Lillian

Lillian

19 maj 2013 19:45

Vad kul att läsa att det gick bra för dig och att det blev så positivt!
Jag ska anmäla mig till nästa år i veckan, är så satans revanschsugen på den usla tiden jag fick!!! Inlägg kommer. :-)

http://lilliansfoto.blogg.se

Hanna Börjesson

23 maj 2013 12:01

Tomas var också jättebesviken! Han ville ju komma under 2 timmar men sprang in på 2.10 Men vädret är sådant man inte kan rå över - hur väl man än tränat. Du får hänga med på Risveden :)

 
linnea

linnea

19 maj 2013 21:59

Yey!! Heja, heja!! :D

http://thefatcheerleader.com

Hanna Börjesson

23 maj 2013 12:01

Püss!!

 
Louise

Louise

21 maj 2013 10:42

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ytterligare en skojsig inspirerande klassikerblogg att följa.
kul kul, massa skojsig läsning framför mig! :)

ha en bra dag!
öch gryyyymt bra jobbat på varvet!!!

Louise
(http://atasteofmylife.blogg.se)

http://atasteofmylife.blogg.se

Hanna Börjesson

23 maj 2013 12:01

Hej!
Kul att du hittade hit! Lycka till med Vättern, inte långt kvar nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards