Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Hanna Börjesson - 27 maj 2013 23:39

Oj oj oj vad mycket det har hänt i träningsväg sedan slutet på förra veckan. Då måste jag uppdatera bloggen. Har även fått skäll utav Linnea att jag uppdaterar för sällan!


I torsdags skulle jag och Linnea öka på våra träningsmil med cykeln. Vi träffades utanför Göteborgs sötaste ICA butik - ICA-Toppen i Majorna :) Vi cyklade över Älvsborgsbron och ut mot Torslanda. Snälla Lillemor på jobbet hade gjort en karta till oss och målat ut sträckan vi skulle cykla, annars hade vi aldrig hittat in eller ut ur reservatet (Torslanda). På väg tillbaka till stan blev vi lite knorriga i magen och stannade på Max. Provade deras GI burgare eller vad det heter...kött i ett salladsblad. Var gott får jag säga. Blev 4,6 mil totalt. I fredags fick jag en jättelust att cykla efter jobbet, var så fint väder med. På Lygnens hemsida finns det massa bra rundor upplagda, jag hade kollat ut Ålgårda rundan. Var jättevacker cykelväg, helt plötsligt kom jag fram till en dal med vattenfall och ett stort rosa slott, hette tydligen Gåsevadholms Slott. Turen gick till Fjärås kyrka - en bit in på lygnern - tillbaka genom Ålgårda - Kungsbacka - hem. Totalt blev det 6,5 mil.

   

Fjärås kyrka


Igår söndag cyklade jag loppet Hisingen runt - 5 mil. Var strålande sol men en djävulsk blåst. Morgonen var vigd åt att äta en rofylld frukost med Fia i Sannegårdens hamn. Efter en misskalkylering utav mig så blev jag 22 min sen och vi fick trycka i oss frukosten och sedan åka. De första 2,5 milen på rundan var som att cykla medan någon har ett gummiband runt min mage och drar åt all kraft åt andra hållet. Motvind - Go Fuck Your Self. Turen gick upp i skogarna i Skogome - Kungälv - tillbaka genom Säve. Loppet tog 2 timmar, exklusive paus i en depå...tacka vet jag Hyrtoaletten!! I rondellen vid Skra Bro, sk. Skrabbe, såg jag två figurer stå och klappa händerna och hejja som tusan på mig. Det var Lillemor och hennes man - gissa om jag blev glad! Gav mig massor utav energi för att orka dra på hela vägen in i mål. Nu kan jag kalla mig en Göteborgsklassiker, har gjort Göteborgssimmet, Finalloppet och Hisingen Runt inom en 12 månaders period. Kommer att få ett diplom hemskickat :D

       

Depåstopp - mig själv - mål

 

 

Idag har jag och min kollega Karin gjort en rolig grej - vi har provat på Triathlon. Klubben Mölndal Outdoor anordnar prova-på-dagar för alla typer utav motionärer. Vi samlades vid Råda Säteri. Loppet bestod utav 200m simning, 12km cykel och 2,5km löpning. Jag fick prova en våtdräkt från 2XU - helt grym! Kändes som en andra hud och höll värmen jättebra. Under våtdräkten hade vi på oss det vi skulle cykla i - var lite korvigt att få på dräkten kan jag lova! Jag hoppade i plurret beredd på värsta köldchocken - men den kom aldrig. Rådasjön är rätt så varm och dräkten var oslagbar. Simmade in i nån jävla vass på vägen som slingrade sig runt mina ben, får panik när jag känner äckligt sjögräs å annat äckligt i sjön! Upp ur vattnet - springa till cykeln - knöla av dräkten - på med cykeldojjor och iväg. Cykeln gick bäst för det är ju det jag övat mest på. När det var dags för löpningen var benen som sirap, det var mina värsta 2,5 km i hela mitt liv! Tror att det tog 1,06 allt ihop och det var skitroligt! Nästa tillfälle är måndagen den 28/6 och jag rekommenderar det verkligen. Jättefint arrangemang, trevliga människor och utlottning utav priser på nummerlappen :) Karin tog lite bilder, ska se om jag kan få tag i några.


Hittills cyklade mil: 80,9 - 19,1 mil kvar. Jag kommer att spräcka 100 gränsen innan Vättern som är om mindre än 3 veckor!


Ovido - Quiz & Flashcards