Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Hanna Börjesson - 14 maj 2013 20:44

Då var det dags för en kort summering utav träningen så här långt.


Mitt liv består fortfarande utav 90% cykel. Om exakt en månad är jag i Motala. Förmodligen snurrar jag planlöst runt, lite smått nervös. Nervös i magen å nervös över att ha glömt något, det är ju trots allt 30 mil :/ Hittills har jag fått ihop 60 träningsmil men jag har ta mig fan inte kommit över 10 mil än. Det kommer att bli två stycken 15 mils-pass...det är iaf. vad jag planerat.


I torsdags var jag ledig. Jag satt hemma och hade tråkigt och kom på att jag skulle cykla hem till mamma. Det är nästan på pricken 3 mil här ifrån - en lagom liten träningsrunda. Det var en ljuvlig kväll att cykla, ljummet i luften och vindstilla. Vid Klareberg träffade jag på en snubbe som också var ute och cyklade, han hette Åke och är med i samma cykelklubb som mig fast jag har aldrig sett honom! Vi tog följe till Kungälv och vi hade punkaskola i parken vid kyrkan i Kungälv! Jätteschysst utav honom att visa mig så nu kan jag faktiskt laga punka!


I fredags hade jag PT-träning med Moa i Slottskogen - det känns att jag inte kört med henne på länge!! Hade en så grym träningsvärk i ryggen dagen efter. Vi körde mestadels med TRX-bandet och många människor kollade undrande vad jag gjorde...varför hänger å slänger hon i ett band i ett träd mitt i Slottskogen?? För att jag vill bli snygg fattar ni väl??


                                                                 

                                                 Gäddhänget bjuder jag på idag!

 


I lördags cyklade jag Göteborgsgirots stadslopp - 7 mil cykel genom olika delar utav Göteborg. Var ett trevligt lopp och solen tittade fram precis efter starten. Lite för mycket cykelbana för min smak och vissa vägar som var på grus var inte bra för min cykel. En räcercyklist värsta mardröm är ju glas och smågrus! Det tog ca 3 timmar exklusive ett långt stopp när jag var tvungen att rusa in på Willys å köpa 2 Snickers - jag hade hunnit bli utsvulten :/ Men jag var inte ens trött när jag kom i mål så hade kunnat gasa på ännu mer. Medalj fick jag och även om man är 28 år gammal så är det roligt med medalj:) På morgonen bjöd Moa och Henrik på fin frukost och lite uppladdning, mycket trevligt!


     


Söndagen var vigd åt vila men när Tomas sa att han hade tänkt springa mellan broarna (Älvsborgsbron - Hisingen - Götaälvbron) så lät det så roligt så jag ville också med. Gick rätt så bra, en mil blev det och jag känner mig lite mer förberedd för varvet på lördag.


                           

Såhär kul var det att springa!       Stenabåten - om det skulle vara otydligt


Igår var jag med på en introrunda med Hisingens cykelklubb - cyklade i spöregn i 3 mil så nu har jag känt på det med. Det var dock trevligt och trevliga människor!


Idag har jag gått med Stavar i Slottis med Moa - hon överraskade oss med ett pitstop vid Slottskogsvallen med sportdryck och kexchoklad. Mycket trevligt.


Imorgon ska jag springa Varvsstafetten och på lördag väntar Göteborgsvarvet. Återkommer med hur det gick!


Ovido - Quiz & Flashcards