Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Träningsvärk i rumpenstumpen

Av Hanna Börjesson - 24 april 2012 23:08

När ska jag sluta flåsa vid minsta lilla lutning? När ska jag få den där hjärnan som bara ställer om till jävlar anamma när det kommer till uthållighet och envishet? Jag har sagt det förut och säger det igen, jag blir så fruktansvärt jävla tjurig så fort mjölsyran kommer och pulsen skjuter, det enda peptalk som funkar på mig i det läget är om någon skriker på mig, lite som en amerikansk soldat....min storasyster funkar också.


Onsdag 17 april

Sista planerade träningspasset för veckan som gick. Löparkväll i Skatås, långa intervaller på schemat. Mötte upp storasyster i stan. Hon han gnälla ungefär 25733722 gånger över att hon inte orkade träna innan vi var framme. Smiskade till henne i baken och bad henne skärpa sig, den grejen funkar iaf. på mig! Jag tycker att uppvärmningen känns lättare nu än vad den gjorde för 4 veckor sedan, inbillar mig iaf. det. Vi började att springa upp åt Brudaremossen - gissa vem som släpade efter i backarna? Jag! Väl uppe sprang hela gruppen runt i cirklar för att vänta in mig, doh :( Det var ju gulligt av dem! Långa intervaller är jobbigt, 80% i nästan 1 km, jag blev redigt trött. Mådde illa när jag kom hem, hade druckit för lite under dagen.


Torsdag-söndag

Pratar helst inte om det, spenderade tid med min största last, McDonald's. Jag fattar inte vad det är med mig och Donken, kan bara inte hålla mig ifrån det :( Cake har vunnit över Shape med hästlängder.


Måndag 23 april

Stavgång i Slottis. Jag börjar få in snitsen nu med stavarna, är svårt innan tekniken infinner sig. Det blev mycket backar och den träningsvärk jag har idag är inte nådig. Lår och rumpa fick bekänna färg. Jag gillar den aktiva vilan när vi väntar in gruppen, benböj, hello beach...2056! Totalt blev det ca. 7 km promenad igår och det är jag nöjd med!


På söndag väntar eldprovet - 18 km terräng i Skatåd med syster. Kommer jag vara lappad å lagad lagom till varvet tro?


        

Fint väder var det i Slottis



Världens bästa stavgångsledare!



Jag blir mer och mer lik min mamma :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards