Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Anmäla sig till lopp för att hålla träningen uppe?

Av Hanna Börjesson - 15 april 2012 23:30

Denna vecka har diverse motionslopp upptagit stor del utav min tankeverksamhet. Jag har en förmåga att slappa till mig efter att jag uppnått mina träningsmål. Mitt nuvarande mål är Göteborgsvarvet den 12 maj, är väldigt taggad på att träna inför det. Men efter den 12 maj, vad händer då med Hannas psyke? Det ställer in sig på vila under obestämd tid, men det ska vi allt se till att ändra på! Jag håller på att tjata på storasyster om tjejklassikern, det är något jag verkligen vill göra och det blir mycket roligare om man är två om det. Tjejklassikern innebär: tjejvasan 30 km, cykla tjejvättern 100 km, simma Vansbro tjejsim 1 km och springa Lidingö tjejlopp på 10 km. Detta låter rätt så överkomligt, förutom skidorna då. Drar mig för detta helvete!


Fram tills vi bestämmer oss för att genomföra detta så finns det lite andra lopp att anmäla sig till. Typ som Hisingen runt, Midnattsloppet, Finalloppet, Sylvesterloppet. Sedan finns ju även Göteborgsklassikern som kanske är något att tänka på :) Nog ska jag få bukt på min efter-lopps-passivitet!


Onsdag 11/4

Löparkväll med syster och Tomas i Fontin, Kungälv. Dags att bege sig till syster för en gångs skull :) När vi kom till motionscentralen var det bara en liiiiiiten liiiiten grupp människor som var samlade, 100% utav dem såg smärtare å snabbare ut än jag. Ledaren var en rikig gräshoppa, smal som attan med grön jacka. Jag orkade hänga på gruppen 500 meter sedan brydde jag mig inte ens om att leta upp dom. Jag å Jessica körde en egen bana, vi hakade på förra veckans tema och tränade backar. Vi började med en liten uppvärmningsbacke för att sedan gå ned för hela slalombacken och springa upp. Vi sprang sedan längs 5an och övade backteknik. Är så roligt att träna med Jessica, hon skriker åt mig när jag segar och jag älskar det! Väl tillbaks till motionscentralen fick vi banan å kexchoklad, väl värt en timmes plåga för!


Fredag 13/4

Åkte hem till Jessica efter jobbet, vi hade bestämt att köra intervallträning. Vi körde till Dammekärrs motionscentral och värmde upp med 2,5 km jogg. Det tar ungefär 2 km för mig att komma in i den goa jogginglunken. Efter uppvärmningen körde vi snabba intervaller, en sträcka på ca 50 m och då är det järnet som gäller. Första sträckan kändes bra, andra med. Sedan blev det jobbigare och jobbigare. 10 sträckor blev det, sista körde vi tillsammans å Jessica skrek på mig att ge gärnet...och det gjorde jag! Var smått illamående hela kvällen, hade dock ätit å druckit dåligt under dagen. Väl hemma på Alkaida-vägen blev det hemlagad lasagne. Muuums!


Söndag 15/4

Idag hade jag tänkt en joggingtur till Tomas jobb. Men klockan har sprungit fram idag så jag hann inte :( Fick däremot ett dåligt-samvete-ryck vid 22:15 och drog med Tomas ut på en powewalk. 30 min, 2,7 km. Får duga...är inte 100% nöjd med veckans tränignspass...



Om ca 1 vecka hägrar 18 km slingan i Skatås med syster :D



Planering v. 17

Måndag: Stavgång med Moa

Tisdag: Löparkväll Mölndal

Onsdag: Löparkväll Skatås

+ ett till hoppas jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards