Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Är inte helt nöjd med mig själv

Av Hanna Börjesson - 4 april 2012 21:46

I fredags skrev jag om denna veckas planerade pass, det blev inte helt som jag tänkt och är jävligt besviken på mig själv! Men som Moa skrev "...antar att man inte kan vinna jämt..."


Fast jag kan



Måndag 2/4

Stavgångskväll i Slottskogen med Stav-varvet. Moa är instruktör och är så fin å piffig med matchande kläder å snygg rygga :D Det var vääääldans kallt ute men ändå fint väder. Vi samlades vid Björngårdsvillan och promenerade upp mot vattentornet och sedan på en massa stigar jag inte visste om fanns. Slottskogen är så mycket mer än älgarna och säldammen - citat från behöver jag säga vem? :D Jag trodde att det skulle bli en lätt och behaglig promenad men så mycket backar jag gick i den kvällen har jag aldrig gått, det enda vi gjorde var att gå uppför - kändes det som iaf. Jag hade mina nya träningsskor på mig och hade lindat in hälarna helt och hållet i Compeed Xtreme för att minimera det jävla skavet. Det hjälpte rätt så länge men som en blixt från ingenstans började skorna gnaga på hälarna och fyyy faan vad ont det gjorde. Haltade till bussen och haltade ännu mer hem från bussen. Men det viktiga är att det blev ca. 60 min promenad den kvällen. Jag tänker garanterat gå på fler gångkvällar!


Tisdag 3/4

Man kan ju inte alltid skriva när det går bra så därför tänker jag skriva om tisdagens missöde. Hade planerat promenad på 40 min till Tomas jobb men istället kantades dagen utav CHOKLAD I MÄNGDER OCH JAG ÄR INTE NÖJD ÖVER DET - SOFFAN LOCKADE IDAG OCH DÄR SATT JAG FAST HELA KVÄLLEN!! FAN VA DÅLIGT GJORT UTAV MIG!


Så...



Onsdag 4/4

Löparkväll med Göteborgsvarvet! Åkte upp till Skatås med min kära syster Jessica för att ta oss an dagens löputmaningar. Jag kände mig rätt så stark idag - nya skor som inte har ätit upp mina hälar! Mina benhinnor gör inte längre ont tack vare dämpningen i skorna. Dagens löparkväll hade spänst och backe som tema. Uppvärmingen brukar vara det jobbigaste, innan man har fått igång andning och cirkulation. Vi sprang upp för Brudaremossen 3 gånger med fokus på backteknik. Jag måste ge syrran en stor eloge eftersom hon hatar backar - jag tror bara att hon behöver få in tekniken. Efter 3 ruscher var jag helt jävla slut, då var det dags för nästa backe med spänsthopp. Jag blir asförbannad när jag blir trött å får mjölksyra, jag blir riktigt tjurig. Men det är bara till att ta sig i kragen. Jag vill även berömma ledarna från Solvikingarna, dom e väldigt duktiga! Det är väldigt skönt när vi kommer tillbaka till motionscentralen och får banan, sportdryck å kexchoklad :D



Jag känner mig sjukt nöjd efter dagens pass! Det måste blir ett pass till denna vecka, kommer inte vara nöjd på måndag om det bara blev 2 pass denna vecka!


 

Efter passet vill jag ha banan å vatten! Det är standard.

 
 
Moa

Moa

11 april 2012 22:53

Heja Hanna, fan va duktig du är. Som sagt så vill jag gärna ta en tur ihop snart. Sparar en cykel till dig om du även vill passa på att spinna lite en tisdagslunch eller fredagskväll:)
Stor kram

http://Moasklassiker.bloggplatsen.se

Hanna Börjesson

11 april 2012 23:08

Tycker du det :D Jag vill gärna ha lite löpteknik utav dig! vi får helt enkelt sätta upp ett datum. Välj ett när du kan så kör vi på det, kommande månad är tillägnad och avsatt för enbart träning! vill gärna spinna snart, vilka tider gäller på tisdagar? Stor kram på dig med :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards