Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Hanna Börjesson - 27 januari 2015 22:21

Efter lite spark i arslet utav min storasyster bestämde jag mig för att börja med LCHF efter semestern. Inte för att jag hade tjockat på mig sådär jättemycket efter sommaren men jag ville ändå testa att vara helt utan socker...eller ja, socker finns ju i allt trist nog. Jag började långsamt med att jag tog bort allt bröd första dagen, andra dagen pasta, ris och potatis, tredje dagen godis och kakor. Det gick hur bra som helst, åt god mat och blev mätt på typ ingenting. Å orka med folk som kommer å gnäller å babblar om att det är farligt att äta mycket fett å att det sätter sig i kärlen å blablabla. En sak är ju säker, socker sätter sig också på din kropp - ÖVERALLT! Å fräter tillslut sönder din hjärna! Socker är knark. En annan väldigt bra sak med LCHF är att man pruttar förvånansvärt lite och bajsar jättesällan!


Har idag haft mitt första PT pass på över ett år. Jag och min Mob som piskar mig! Började med 5 min uppvärming på roddmaskinen. Efter det körde vi en herrejösses massa marklyft. Jag var sjukt stolt i somras när jag var med Linnea å Magnus på gymmet å skulle testa hur tungt vi kunde ta i marklyft. På första försöket tog jag 90kg å va så jävla nöjd!! Nu tog jag 30kg och kände att det räckte och blev över efter typ 5622345773 repetitioner. Sedan körde jag låg rodd (tror det heter så) och det va bra för fettet på ryggen fick jobba en hel del och det gillar vi! Sedan gjorde vi en kombination utav 200m roddmaskin, 10 lyft med skivstång och 10 armhävningar (mot en hög låda men det vill jag inte tala högt om). Detta skulle göras så många gånger jag kunde under 12 min å det var så jävla jobbigt va! Men det e sjukt härligt att vara igång igen å vi ska köra på torsdag igen.


Efter träningen blev det något jag överkonsumerar så jävla mycket att det snart är min blodgrupp - KVARG!!


 

Av Hanna Börjesson - 27 januari 2015 00:03

För att citera Linnea en gång för länge sedan i ett inlägg du kan läsa på http://thefatcheerleader.com/2014/07/31/nya-traningsklader/ så kan jag se avsnittet framför mig när Lyxfällan kommer å konstaterar att jag köpt träningskläder för mer pengar än vad jag gör av på mat på ett år...å då gillar jag mat!! Å när dom ska lägga ut mina kläder på Tradera för att få in lite slantar så ser jag hur jag gömmer undan favoriterna likt en knarkare gömmer tjack...jag måste sluta köpa träningskläder ? Var inne på Stadium idag och skulle bara handla funktionstrosor. Men nu när jag har en jävligt depp period i mitt liv så tyckte jag att det ingår att köpa färgglada träningskläder som en slags terapi. Kom därför ut med 3 par snygga trosor, ett par nya shorts å en ny baddräkt. Jag älskar att ha på mig baddräkt i vattnet, kan inte motionssimma i bikini, känns som att det går långsammare då. Å en baddräkt hade varit jävligt skönt att ha på Bali när vi surfade för min bikiniunderdel satt jävligt taskigt efter varje våg å ville helst inte visa arslet för min instruktör som nöp mig i kinden efter varje försök å sa nått i stil med "Dååånt biiii angriii, biii häppiiii"'. Så här sitter jag nu med nya kläder å vill träna nuuu!

För tillfället har jag en sådan sjuk jävla depperiod. Det är mörkt å jävligt ute nästan hela dagarna, blött, kallt, grått. Mitt hjärta är lite halvt trasigt ?å jag tycker nog en hel del synd om mig själv. Vill helst bo under en sten å ligga i dvala, bortkopplad från omvärlden tills det blir vår och skönt ute. Mitt hjärta kanske har blivit helt igen och redo att ges ut till någon som förtjänar det. Men mitt i denna gråa sörja som aldrig tycks ha en ände så vet jag att det finns en sak som gör mig glad och som stärker mig - träningen. Det har faktiskt aldrig hänt att jag har kört ett träningspass och känt mig sämre å mer eländig efteråt. Imorgon ska jag köra mitt första PT pass på hur länge som helst med Moa fysiomoa.blogg.se och jag måste erkänna att jag är nervös, hon är tuff men vet exakt vart jag behöver pushas!

Berättar mer imorgon om hur det gick ?

Trosisch

Ska testa dessa imorgon, jobbigt om det är sorten som glider upp, ger cameltoe å fettolår

Fastnade för ryggen på baddräkten

Ovido - Quiz & Flashcards