Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Värk från helvetet och fantastisk triathlon

Av Hanna Börjesson - 26 juni 2013 00:09

Vad har jag gjort sedan Vätternrundan förra helgen?? Eh....suttit still! Hade inte planerat det så men i onsdags kom det något slags bultande och värkande i min vänsterarm, första reaktionen var att jag legat konstigt. Smärtan steg gradvis under dagen och på kvällen gjorde det så ont att jag inte kunde lyfta armen åt något håll. Som alltid började jag att självdiagnostisera mig på Google. Antingen hade jag cancer, fått hjärtinfarkt eller någon mystisk träskfeber som dog ut 1843. Jag trodde inte på något utav det utan gick fortfarande på min teori om att ha sovit konstigt och att allt skulle vara som vanligt morgonen där på...var det inte kan jag säga! Gick till jobbet med en sådan smärta jag aldrig tidigare känt, jag ville bara såga av mig armen. Försökte hålla god min men efter ett tag började jag storlipa ute i köket. En utav mina goa kollegor körde mig till läkaren och efter lite kläm å känn kom han fram till att jag hade slemsäcksinflammation...mums! Fick en kortisonspruta in i axeln å det där medlet gjorde så satans ont, kändes som om hela bicepsmuskeln utvidgade sig som en blåsfisk. Lillsyran kom hem och tog hand om mig med mat, glass å kaffe...tack fina <3 Blev redan mycket bättre på fredagen å nu är jag i princip bra igen.

Det var en jävla tur att axelfanskapet rättade till sig för sista måndagen i varje månad anordnar Mölndal Outdoor prova-på triathlon vid Råda och det var så roligt första gången jag provade att jag verkligen inte ville missa resterande gånger! Så igår tog jag mitt nätta pick och pack, drog med mig Linnea och körde upp till Råda. När vi kom dit var det fullt med folk och nummerlapparna hade nästan tagit slut, som tur var knep jag den sista våtdräkten som man får låna från 2XU, helt grymma våtdräkter! Redo och snygga som få stapplade vi ned till simstarten på den kortare banan. Jag å Linnea e sånna jävla betongbarn att vi får ont under fötterna när vi trampar barfota på löv...snark. Simmet kändes bättre denna gång och jag var inte sist upp :D Jag var dock livrädd för det äckliga sjögräset som stack upp som långa spett ur vattnet :/ Upp ur vattnet - upp på cykeln. Hade mjölksyra i vänster lår typ hela tiden. Av cykeln - i löpardojjorna. Det gick mycket bättre att springa denna gång även om benen var som bly även denna gång. Jag gjorde banan 2 min snabbare denna gång och har som mål att vara ytterligare lite snabbare nästa gång.

Dessa triathlonkvällar är skitmysiga! Det är trevligt folk, skön speaker, god fika å fina omgivningar. Nästa gång är den 29/7. Egentligen åker vi till sommarstugan den 28/7 men funderar på att åka två dagar senare :D

Stort tack till Mölndal Outdoor som fixar så fint!

En triatlets vardag :P

Försökte se lite arg ut för att jag inte vann den häftiga gröna hjälmen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards