Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Önskelista

Av Hanna Börjesson - 16 november 2012 23:11

Då var det ju smått dags att börja fundera på vad jag önskar mig i julklapp...

Min älskade Tomas är väldigt påhittig och finurlig, men med just presenter så kan finurligheten utvecklas lite mer kanske :) I kväll när vi satt i soffan å så fick jag frågan vad jag önskar mig i julklapp, vi gick in på stadium.se för att jag skulle ge lite tips. Jag pekade på ett linne och sa att jag tyckte det var snyggt. Tomas la direkt linnet i shoppingbagen....och där tycker ju jag då att lite utav spänninren försvinner. Väldigt gulligt tänkt och det är här som vi är så olika han och jag :) För mig innebär presenter och julklappar spänning och pirr i magen, vad gömmer sig där i liksom?? Jag älskar att ge paket men även att få!


Jag sa till Tomas att jag skickar lite länkar på vad jag önskar mig...så blir det ju iaf. lite mer spännande :)

Här kommer min lista!


  En Hoodtröja med En Svensk Klassiker


  Ett badlakan från En Svensk Klassiker, ni som vet vad Klassikern innebär förstår även bildernas innebörd (det är max så här djup som jag är och kommer att vara i min blogg)


  En cykeltröja (egentligen för tajt för min smak, men jag kan inte heller se ut som nån P-diddy, daddy, d, puff...whatever...när jag cyklar)


  Armvärmare att sätta på eftersom att cykeltröjan är kortärmad. Måste fundera ut vad jag ska ha på underkroppen..Moa, hjälp!


  Kompressionstajts. Ett måste enligt alla som provat dem. Benen känns inte som stockar i 5 dagar efter ett långt löppass.


Det var den lilla listan. En del skulle nog säga att det är sjukt trista grejer jag önskar mig...men det är saker jag behöver.



I övrigt när det gäller träning så har jag hunnit med 3 pass denna vecka...INNAN FÖRKYLNINGSHELVETET BRÖT UT...ÄR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD. Men jag försöker att tänka som David Batra: Det var ju tråkigt!


I tisdags var jag på spinning med Linnea på Sportlife, får ju hänga lite i hennes hoodz med. Alla som känner mig vet att jag inte är ett fan utav Sportlife, men jag valde att ge det en chans till. Så jag studsade iväg till Almedal för 60 min spinning. Efter 45 min är passet färdigt och instruktören säger "Vi avslutar nu eftersom att jag har 15 min på mig att cykla till Slottskogen, jag har även andra jobb än detta som jag hoppas att ni förstår"....öh nej..det förstår vi inte. Vi betalar pengar för att gå hit så du sitter kvar på den där jävla cykeln i 60 minuter om jag så ska superglue-dig fast på sadeln så att de små limmar fast...SNARK.


Onsdags: kinesis med min Moa och torsdags PT med min moa :) Vi körde en del löpband och min dröm skulle vara att springa 5.50/km Det är ett bra tag kvar tills dess, och jag måste helt klart vara mer vaksam och försiktig med vad jag äter om jag ska komma ned i det tempot.


Ett mantra jag har som jag upprepar i mitt huvud när jag vill skruva ned motståndet på spinningen är: Bankeryd 05.00 på morgonen, Bankeryd 05.00 på morgonen...och så vidare. Det funkar!



 
 
Moa

Moa

17 november 2012 08:53

Det finns benvärmare också, väldigt smidigt att bara dra av om det blir varmt. Jag har arm och ben från craft som jag är nöjd med, 500 spänn för hela kitet på xxl.

http://Moasklassiker.bloggplatsen.se

Hanna Börjesson

18 november 2012 00:09

Då ska jag kolla in det :D

Vart gjorde du av grejerna när du cyklade vr?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards