Direktlänk till inlägg 20 september 2012

När ska jag få vara med och tävla i OS?

Av Hanna Börjesson - 20 september 2012 21:44

En kollega till mig har skrivit en bok som heter "90-talet - eller vem fan komponerade modemljudet". En fantastisk rolig bok som vänder sig till oss som är födda på 80-talet. En del i boken behandlar idrotten under 90-talet, ni vet allt om det ljuva VM-94, Ludmilas dopingbrott osv. I boken finns det även små rutor varav en säger: "Idrotten under 90-talet fick oss 80-talister att tro att man kan vinna ett OS utan att träna". Det är lite så jag tänker...eller inte att man inte behöver träna, men att ALLA kan vara med i OS bara man är lite duktig på sin idrott. Förmodligen är jag helt ute och cyklar, men jag undrar fortfarande: När ska jag få vara med och tävla i OS?

 


Som jag nämnt tidigare så beundrar jag elitsimmare. Hur ska jag då göra för att få vara en person jag ser upp till? Jo, jag anmäler mig självklart till crawlkurs och väntar på att inbjudan till OS ska dimpa ned i brevlådan.


 

Den fantastiskt roliga boken

 


Måndag 10/9

PT-pass på förmiddagen. Simning på måndagkvällarna är en utav veckans höjdpunkter. Finns dock ett par ägg som är störiga. De plaskar i bassängen å babblar med varandra medan ledarna förklarar vad vi ska göra - vad tror ni att de gör? Jo, frågar: "Ursäkta, vi hörde inte riktigt" - No shit dumfuck!

 


Tisdag 11/9

Lunchträning 55 min CorePuls. Ett jätteroligt och tufft pass på balansbräda. Kondition och styrka varvas, är fett trött efterråt. Veckans LOL-barn-utmärkelse går till killen som stod bredvid mig och gjorde alla rörelser åt motsatt håll hela tiden.


 

Så här ser en CorePuls-platta ut :)   


Torsdag 13/9

TDF-cykling 55 min. Var morgontrött, började med att jag försov mig. Hade även glömt att packa ner linne å byxor till träningen, fick då en anledning att köpa lite nya fina träningskläder! Bla. detta fina Nikelinne

 



Lördag 15/9

Lätt löpning/rask prommenix 2,5 km. Jag måste börja springa nu. Ska springa Finalloppet om drygt en månad! Jag har mycket att öva upp om jag får säga som så.


Måndag 17/9

Underbara simning. Vi tränar med en dolme mellan benen XD För att få till rätt position i vattnet.


Tisdag 18/9

Simmade på egen hand. Känslan av att få ligga på fartbanan på Valhalla går inte att beskriva!


Torsdag 20/9

Pass 1: PT, test på diverse övningar - BIG FUCKING FAILURE!! Men Moa är grym tränare!

Pass 2: TDF-cykling. Måste få säga att jag avskyr folk som stönar, stånkar och skriker när dom tränar. Är en tjej som har sånna jävla grejer för sig! Jag minns en gång när jag blev tvingad att titta på En unge i minuten - värsta jag utsatt mig för. Den känslan kommer tillbaka där i spinningsalen när jag hör tanten stånka å tjosta...HÅLL KÄFTEN.


Men annars är det bra!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards