Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Långt utanför min bekväma låda

Av Hanna Börjesson - 16 juni 2012 17:51

På den sista tiden har jag gjort massor utav grejer som är ett par steg utanför min bekväma låda. Nästan på gränsen till obehagligt faktiskt! Den 18 augusti ska jag simma Göteborgssimmet i Delsjön och det är nog inte så lätt som man tror. 1 km simning i kallt vatten kan vara en pärs tror jag. Därför anmälde jag mig till en simkurs inför Göteborgssimmet! Skriver mer om denna annorlunda upplevelse lite längre ned :)


Träningen sedan jag skrev sist har varit blandad kompott.


Tisdag 5/6

Lunchspinning 45 min. Hinner ju aldrig vara med på strechen på lunchpassen, måste ju kuta tillbaks till jobbet :/ 


Torsdag 7/6

PT Pass 45 min. Moa tog livet utav mina ben, fan vad jag hatar utfall. Men när det bränner så är det tydligen bra!


Fredag 8/6 - födelsedag!

Min födelsedag firade jag bla. med att ge mig själv en simkurs inför Göteborgssimmet. Kl. 18 tog jag stapplande nervösa steg in på Valhalla i tron om att alla skulle vara bättre än mig. Det första simläraren säger är "Välkomna till denna crawlkurs!" - jag bara OMFG! Vadå crawl?? Jag kan knappt stava till det. Där sitter jag i min fula badmössa som trycker ihop hela pannbenet och simglasögon som drar ut ögonen till dubbla storleken, snacka om att känna sig långt ifrån sin bekväma låda! Nervös hoppade jag i det svinkalla vattnet i vetskap om att Delsjön är dubbelt så kallt. Men det gick faktiskt riktigt bra! Jag fick lära mig hur jag simmar bröstsim på ett avslappnat och bekvämt sätt med huvudet under vattnet så att nacken inte går av. En timma gick väldigt fort och så var det dags att gå hem, det var riktigt kul!


 

Såhär känns det som om jag ser ut...




  

Så här ser jag nog ut....



Måndag 11/6

Tränade Streetdance 55 min och sedan 20 min styrka i gymmet. Sedan iväg till Sverigematch som gick käpprätt...


Tisdag 12/6

Lunchspinning 45 min. En annan sak jag gjort för att hoppa ur den bekväma lådan är att börja använda linne när jag tränar. Finns ju så många snygga linnen i fina färger. Lite mer träning och linnena sitter bra dom också :)


Onsdag 13/6

Simträning nr. 2 innehåller veckans tredje obekväma-lådan-upplevelse. För att klara av det kalla vattnet i Delsjön har jag varit tvungen att skaffa mig en våtdräkt, den måste ju simmas in! Drog på mig skiten inför mitt träningspass i bassängen (det tar 10 min att ta på den) för att känna in den. Alla har sagt till mig att man flyter bra i våtdräkter varpå jag hoppar i bassägen med ett skutt....och sjunker som en sten! Det var något utav det äckligaste jag varit med om, fick klamra mig fast vid linan som delar av banorna. Jag bara väntade på att en 45 årig badvakt skulle skrika till mig att "kläng inte på linan", så som dom alltid gjorde när man var liten och skulle busa. Efter ett tag när dräkten tagit in lite vatten och hade pumpat upp sig så gick det bra, den sitter bara så jäkla tight över halsen så man får andnöd ibland. Jag kan rekommendera den ifall man inte vill lägga en massa pengar på en våtdräkt, 500:- på Jula. Mina simglasögon är jäkligt grymma, släpper inte in något vatten alls. Däremot kan de bli rätt så immiga så man ser inte om simläraren vinkar på mig eller om han snyter sig - allt blir liksom till en suddig gröt.

 


Torsdag 14/6

40 minuter simträning och 50 minuter vattengympa. Hade förvandlats till ett russin när jag var klar.


To be continued....

 
 
Linnéa

Linnéa

16 juni 2012 20:40

Haha! Hanna! Du är ju bara helt underbar! <3

http://thefatcheerleader.com

Hanna Börjesson

17 juni 2012 11:19

Naaw :D Hoppas att brunchen är till belåtenhet idag!

 
Moa

Moa

16 juni 2012 20:52

Gnugga saliv på insidan av simglasögonen innan användning, det funkar!

http://www.moasklassiker.bloggplatsen.se

Hanna Börjesson

17 juni 2012 11:19

Mmmm va mysigt :D Tack för tipset!

 
Lillian

Lillian

19 juni 2012 22:13

Jag håller med Moa, det är tipset man får på dykkursen. Såvida du inte har en tandkrämstub i fickan, det funkar också! :-)
Grattis på födelsedagen! Och vilken rolig present. Jobbarkompisarna har bestämt att vi ska köra Göteborgsklassikern men vi tar simningen nästa år. Så vi hinner med en crawlkurs...
Nja, blir inte supertaggad direkt. Men kanske funderar på tjejvarianten nästa år som lite uppvärmning. Ska du med? :-)

http://springlust.blogg.se

Hanna Börjesson

20 juni 2012 11:45

Jag vill väldigt gärna göra tjejklassikern nästa år! Känner du några fler som ska göra?

 
Lillian

Lillian

20 juni 2012 23:50

Så där, vi har pratat mycket om tjejklassikern men det tar lite stopp för mig med skidorna. Tänker mig att det kan vara fiffigt att ha stått på ett par skidor någon gång innan före man drar iväg på 3 mil. Det blir ju inte direkt att man ger sig ut och tränar lite på de grusade cykelbanorna innan. Men jag kanske kan få locka med Göteborgsklassikern? Eller rent av slänga in ett triathlon som en liten teaser? :-)

http://springlust.blogg.se

Hanna Börjesson

24 juni 2012 00:52

Göteborgsklassikern håller jag faktiskt på att göra nu :) Jag ska börja med simmet nu den 18 augusti. Men tjejklassikern vill jag jättegärna göra men har ingen att göra den med :/ Det är ju lite roligare att göra det med någon. Jag håller med dig, skidorna är det som tar emot, jag har heller aldrig stått på ett par skidor. Men vi får väl hänga med Moa på rullskidor nu i höst, antar att hon kommer att avverka ett par mil på rullisar :)

 
Sandra

Sandra

13 augusti 2012 10:51

Hej! Ska också simma Göteborgssimmet som en del av Gbgsklassikern. Var och testsimmade sträckan i lördags och det var inte speciellt kallt i vattnet, kommer förmodligen simma utan våtdräkt. Kan också trösta dig med att jag defenitivt kommer vara långsammare, simmar i samma tempo som tanterna i valhalla hehe...
Mvh Sandra

http://www.rigoletto.bloggplatsen.se

Hanna Börjesson

14 augusti 2012 20:24

Hej!

Jajjemän, jag ska göra GBG Klassikern! Jag var i Delsjön i onsdags och simmade med en grupp, det var mycket varmare än i början utav juni :) Jag kommer också vara långsam, men hellre kvalitet och att det går lite långsammare! Har du simmat något lopp förut?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards