Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Hanna Börjesson - 29 juni 2012 20:43

....jag tränar ju så mycket :)


Jag tränar faktiskt fem dagar i veckan allt som oftast. På sista tiden har jag simmat väldigt mycket eftersom det är mycket roligare nu när jag lärt mig hur jag ska simma på riktigt. Idag var det mitt sista PT-pass för sommaren. Moa går på semester och det gör även jag. Idag gjorde jag ett test för att se hur långt jag kommit sedan jag startade med Moa för snart 8 veckor sedan. Resultatet kommer längre ned. Vad har jag då tränat sedan sist?



Måndag 18/6

Lunchspinning 45 min. Doris på Kompassen är en riktigt bra instruktör! Hon är sprallig och peppande. Det bästa utav allt är att hon innan varje pass säger åt alla på klassen att gå in i sig själva och fokusera på cykeln. Alla måsten och bekymmer får inte följa med in i salen, de får vänta utanför. Hon är också tydlig med att hon kommer säga till personer som pratar med varandra att vara tysta - me likie! Avskyr när folk babblar på klasser. provade mina nya vadderade cykelbrallor för första gånger. Jäkligt sköna, lätt blöjliknande men det är det värt!


Tisdag 19/6

Piloxing 55 min. Jag hade verkligen inga krafter alls idag. Mjölsyran greppade tag om benen efter 3 min och försvann inte. Jag skyller på vädret - det var ju så varmt ute och så är det skönt att ha något att skylla på.


Onsdag 20/6

Kinesis 55 min. Alltid lika roligt att vara med på Moas kinesispass. Börjar få till de där latsövningarna - tycker iaf. jag!


Torsdag 21/6

Pass 1

PT-pass 06.55 på morgonen :/ Kände mig trött i musklerna men försöker intala mig att det sitter i huvudet. Jag erkänner att jag var jävligt gnällig under passet. Jag gjorde dips eller vad det kallas å fan vad jag tjurade. Moa fick säga åt mig att sluta gnälla - gnällHanna stänger du in i skåpet innan du börjar träna. Hon får inte vistas i gymmet. Mycket bra sagt!


Pass 2

Simning 45 min, lite mer än 1 km. Vädret var strålande hela dagen så vad passade inte bättre än att åka till Lundbys utomhusbassäng å köra längder. Var så jäkla skönt! Även om man aldrig ska uttala sig om religion så måste jag säga - jag tycker synd om 10 åriga flickor som måste bada i burkini. Låt barnen vara fria och springa och leka i gräset.


Måndag 25/6

Simning 40 min. 1 km. Vill du prova på att simma i strömt vatten utan att för den delen göra det i en sjö eller älv? Kom då till Valhalla på vardagskvällar. Det är helt tjockt med folk som tränar, antar att det är mycket inför Vansbro den 8/7. Folk plaskar, viftar och sparkar hej vilt. Tillslut blir jag tjurig å vägrar flytta på mig.


TIsdag 26/6

Simning 1 km Valhalla med våtdräkt. Behöver vänja mig mer vid den.


Onsdag 27/6

Första simträningen i öppet vatten med min träningsgrupp. Kl. 18 samlades vi vid Delsjöns badplats för en härlig simtur. Jag kan säga att det är tur att man blir lite svettig av att ta på sig våtdräkten för det var äckligt kallt i vattnet. Tappra som få plumsade vi i det 16 gradiga vattnet. Jag spände mig för mycket, jag är inte helt bekväm med öppet vatten än. Det var svårt att få in tekniken med huvudet under vattnet, har simglasögon och vattnet blir till en svart vägg under ytan. Jag var även rädd att simma på gäddor! Vi körde ungefär 60 min. Simläraren peppade oss med att ha inställningen "det är kul att räkna kakelplattor" när vi matar längder i hallen. Extra roligt var att pappsen satt på stranden å kollade :)


Torsdag 28/6

60 min simning Valhalla.


Fredag 29/6

Första testet på mina PT träningar. Jag var nervös inför att göra testerna! Vi började med att väga å mäta mig. 3 cm fläsk är borta i midjan å 5 cm på arslet - sjukt nöjd! Det som jag är allra nöjdast över var pulstestet! När vi började hade jag en vilopuls som låg under medel, på gränsen till dålig. Idag ligger jag på över medel, på gränsen till bra! ÄR SÅ JÄVLA GLAD Å NÖJD! Övriga tester var enbensböj, armhävningar och plankan. Jag klarade mina mål på allt! Det är inte bara vågen som räknas kan jag glatt tala om.


Därefter ville jag köra mer armar, tycker att jag är svag där. Vi körde en serie på 10 svingar med kettelbells för att fixa till fläsket på ryggen, 10 dips och 10 upphop på stepbräda - allt detta 3 gånger om. Var jävligt trött efter det. Sedan körde vi lite biceps och mage.





Nu är det uppehåll med PT men jag ska fan inte tappa under semestern!



Vågar visa lite utav mig själv...här med kettlebells, känns som om man svingar minor som ska sprängas vilken sekund som helst. Det enda som egentligen sprängs är mitt huvud.


 

Gillar verkligen SATS. De hade ställt fram lite frukosttips på nyttiga frukostar. De hade printat ut recept som man kunde ta. Det tackar vi för!




Ovido - Quiz & Flashcards