Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Ny vecka, ny månad, ny inspiration!

Av Hanna Börjesson - 4 juni 2012 21:37

Första sommarmånaden är här och snart är det semestertider. Semestertider brukar för min del innebära att det här med träningen skiter sig och godis/glass/onyttig mat-Hanna tar vid. Jag vill INTE att det ska bli så denna gång och har jag bestämt mig så har jag! Kommer troligen inte att ha som ambition att släpa mig till gymmet 5 dagar i veckan men någon form utav motion två gånger per vecka är ingen omöjlighet - snarare ett krav.


Sedan denna blogg startade har jag räknat ihop att jag tränat 45 pass, det är mer än vad jag brukar göra på ett år! Stundtals känns det som att jag bor på gymmet, det borde finnas ett reserverat skåp till mig varje dag. Om jag fick välja skulle det stå "Välkommen kära Hanna" på dörren till skåpet i rosa och silvriga glitterstenar. Däremot är SATS grymma som har topz och bommulspads som man får ta!


Måndag 28/5

Dansaerobic 55 min. Grymt roligt pass med lite mer avancerad koreografi. Min fot gillar det inte helt och hållet men det är så jävla roligt! En del som går på det passet svänger på rumpan å höfterna som om det inte fanns någon morgondag - jag tar det lite mer laid back än så länge. Det finns en del killar på passet - kul!


Tisdag 29/5

Pass 1: PT träning 60 min. Måste bara säga: JAG HATAR ATT BOXAS MED DOM JÄVLA HANDSKARNA SOM LUKTAR VÄRRE ÄN RENOVAS AVFALLSANLÄGGNING!! Jag vill typ spy varje gång jag tar av mig dom och händerna är indränkta utav 863 personers handsvett.....uuuääääk! Men jävlar vad stark jag ska bli!


Pass 2: Lunchspinning 45 min. Svettiga karlar som droppar på golvet å "slänger" av sin svett på mig när de skakar på håret, mmmmm vad skönt - NOT! Kräkvarning. Men mina nya spinningskor är grymma, klämmer bara lite i tårna :/


Onsdag 30/5

55 min kinesis. Älskar det passet! Jag brukar sällan gå på styrkepass för att jag har någon förutfattad mening om att jag inte tränar om pulsen inte skjuter i höjden. Ack så fel man kan ha!


Torsdag 31/5

Mys i bassängen :P Inte för att jag är någon skönhet i baddräkt men vissa karlar - please! Ha inte på er Speedos när magen hänger så långt över att man funderar på om ni är nakna å man ska springa å hämta badvakten.


Fredag 1/6

55 min spinning. Efter 4 dagar utav träning och cykling till jobbet där emellan är man lite seg i benen. Kände inte att jag hade 100% utav mina krafter kvar. Efter spinningen gick jag, Moa å mys till Trankan å käkade - har aldrig varit så gott med mat!


Måndag 4/6

55 min danceaerobic. Lika roligt denna gång med! Höll på att snubbla på mig själv ett par gånger - hoppas att ingen såg!



Jag älskar att bli inspirerad utav andra människor och kan jag inspirerar någon annan så skulle jag bli jätteglad! Denna blogg startades efter att jag insupit inspiration från Moa och nu har jag hittat en annan inspiratör vad gäller kost! Jag läser dagligen Annika Sjöös blogg Shape Up och hon har superbra tips om nyttig mat och roliga saker man kan laga själv. Jag fick tipset om att göra egen hallon-lakritsglass utav hallon, kesella och lakritspulver. Tänkte prova detta i veckan. Sedan fick jag ett tips om en lchf glass - måste ju bara testa å se vad det smakar, chokladen ska tydligen smaka bäst.


Inköp på Maxi. Lakritspulver, vaniljpulver, lchf-glass och agavesirap


   

Hittade en jättesmart grej på 7/eleven, ägg i styckförpackning! Kostar 8 spänn men kan vara värt om man glömt frukost/mellis hemma


Sist men inte minst - måste visa en bild på mitt träningslinne jag köpte förra veckan. Älskar det!


Tjingeling!  

 
 
Linnéa

Linnéa

4 juni 2012 22:13

men Hanna då! Du gillar ju inte ägg? Och ät inte LCHF glassen... blev grymt besviken :( eftersmaken smakar som männen på spinningen när du slickar deras håriga bringa. typ så. nu blev du sugen va? ;)

http://thefatcheerleader.com

Hanna Börjesson

4 juni 2012 22:21

Jag tyckte glassen var helt ok! Chokladen skulle vara ok hörde jag. Nej, ägg är inte mitt direkta favviskrubb men om man har i gräslök å kryddor är det gott! Jag blev assugen på att slicka en hårig bringa nu! Är billigare än glassen å enklare att få tag på! Söta du :D

 
Lillian

Lillian

16 juni 2012 01:45

Vad mycket roliga pass du tränar!

http://springlust.blogg.se

Hanna Börjesson

16 juni 2012 19:10

Du får börja träna på sats du med :) Jag kan varmt rekommendera det framför andra träningsklubbar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards