Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Är det någon som försöker säga mig något?

Av Hanna Börjesson - 29 mars 2013 00:22

Nu har jag helt tappat all motivation till att träna. Jag sitter här i soffan och surar mer än jag någonsin gjort. Igår morse vaknade jag med en klump i halsen och nu 36 timmar senare är jag förkyldare än förkyldast. Jag hostar, snörvlar, har huvudvärk, lite småfeber och rinnande ögon. Låter fräscht va??? Nu är det alltså 4e förkylningen sedan nyår och jag kan för hela världen inte fatta varför det kommer så ofta?? Det går ju inte att undvika virus, jag tar på miljoner handtag i veckan och är förmodligen så ofräsch att jag slickar på mina fingrar eller nått innan jag tvättat händerna.


Jag tror i ärlighetens namn att det är någon som försöker hindra mig från att genomföra min klassiker, någon som vill stoppa min träning inför. Någon som har insett hur idiotiskt allt är och hur kasst det kommer att gå om jag försöker. Någon som vill göra mig en god gärning helt enkelt. För nu kommer det att ta minst 2 veckor innan jag kan börja träna igen, bara tanken på det får mig att börja gråta och känna en klump i magen. Jag har ju för fan 100 mil att skrapa ihop...eller vänta...96.6...innan den 14 juni. Jag tror att det är dags att ta fram en gammal god vän som beskriver väl hur jag känner det just nu..


 



Men några ljusglimtar som hänt sedan sist jag skrev...


  • Sprang min vanliga 4km runda 7 min snabbare än sist, tack vare intervallträning!
  • Tränat 2 PT-pass med Fia som hon fick utav mig i julklapp. Var jätteroligt att träna tillsammans och jag gav nog lite mer när vi var 2.
  • Jag har vart och gjort en bikefit vilket innebär att jag har ställt in min racercykel precis utefter mig. Jag var hos en kille i Surte som var med landslaget under OS i somras som mekaniker. Han vet vad han pratar om! Jag fick bekräftat det jag alltid trott...att mitt styre är för stort. Har beställt ett nytt!
  • Köpt lite nya fina träningskläder
  • Anmält mig till Göteborgssimmet igen
  • Fick till en riktigt bra crawlträning igår, kände mig lång å smidig i vattnet
  • Anmält mig till Vasaloppet 2014, lyckades att få tag i en plats till mig och Linnea!
  • Anmält mig till Bjärelägret med Lygnens Venner
  • Bokat resa till Motala inför Vätternrundan
  • Kört mitt första 90 minuters spinningpass för säsongen
  • Varit på paleoworkshop med min syster
  • Gjort ett träningsschema över klassikern
  • Vart med på cheer DM och sett min älskade förening GC Troops åstadkomma stora utmärkelser!

Och säkert mer grejer...


När man ser tillbaka på allt man gjort så kan jag kanske skratta lite åt min äckliga förkylning å säga...


I'M GOING TO KICK YOUR LITTLE ASS!!!!!




 

Träningsschema

 


 

Darriga ben efter intervaller med Moa

 

 

Vår fina partnerstunt som vann guld och MVP!!


 
 
Linnéa

Linnéa

29 mars 2013 07:34

Det kommer fixa sig! Det är över på nolltid och då kommer det gå jättebra att träna igen. :) du kommer fixa detta! Klassikern är inga problem för dig!

http://thefatcheerleader.com

Hanna Börjesson

29 mars 2013 08:06

Du e för go min Linnea :D Det känns bara så hopplöst när man är mitt upp i det :/

 
Moa

Moa

29 mars 2013 18:41

Vad gör vi när det skiter sig en stund? Äter satansmycket bär, spenat och alla konstiga bark- och rotpulver vi kan hitta och så passar vi på att lata oss tills det blir bättre igen. Det finns noll anledningar till att inte genomföra klassikern. Jag tog första cykelturen i april förra året och hann med mina hundra:)

http://:www.moasklassiker.bloggplatsen.se

Hanna Börjesson

29 mars 2013 23:24

Söt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards