Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Vägen vid havet

Av Hanna Börjesson - 10 mars 2013 23:20

Igår lördag var det dags att ta ut cykeln för att så smått väcka honom/henne/hen/whatever till liv efter en lång vinterperiod. Planen var att cykla till Linnéa i Billdal, ta en paus, hämta Linnéa och cykla hem igen. Jag har inget jättebra minne sedan sist jag försökte mig på att cykla till Linnéa i januari, punka, svinkallt osv. Hur som helst, lämnade Mölndal vid 15.50, solen var framme, blåste lite grann...bra cykelväder för att vara i mars.


Vägen till Linnéa går förbi havet och det är så fantastiskt vackert! Fick en enorm längtan till Gåsö!


                            

Så vacket!                                      Mrs Speedy!

 


Kom fram till Linnéa efter ca. 50 min. Gick in till henne å värmde mig å fick låna hennes morgonrock :P Så satt vi å snackade lite, drack te och tittade på hennes roliga katter :) En riktigt mysig lördagseftermiddag, precis så som jag vill spendera den! Efter ca. 1 timme cyklade vi tillbaka till mig, det hade blivit ruggigt kallt och mina fingrar var som fysta korvar halva vägen :/ Men det blev en jättemysig tur tillbaka, skymning vid vattnet, tystnad och en dovt upplyst cykelbana....tänk om cykling alltid kan vara såhär mysigt :) VI beundrade alla fina och stora hus där nere i Askim å allt vad det heter. Till en början blir man lite avis men sedan kommer verkligheten ikapp en och man kan skratta gott åt att banken förmodligen äger 90% av hela skiten längs cykelvägen hem!


Något som är konstigt är att åt vilket håll man än cyklar eller går i Göteborg så blåser det alltid motvind, jag fattar det inte! Jag blev lite gnällig på slutet när jag tyckte att det kunde sluta blåsa och jag var kissnödig. Men allt som allt resulterade lördagens cykling i totalt 3,4 mil som jag kan dra av från mina 100 träningsmil :) 96,6 to go!


 

Har gjort paleofrittata idag!


 

Min fina vita pålle!



 
 
Linnéa

Linnéa

10 mars 2013 23:46

Mycket trevligt! Skall vi försöka få till en längre runda nästa lördag? :)

http://thefatcheerleader.com

Hanna Börjesson

11 mars 2013 00:00

Det tycker jag! Ska bara stämma av med syrran om hon ska ha kalas :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards