Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Vattengympa är inte bara tjocka tanter i badmössa

Av Hanna Börjesson - 27 mars 2012 23:15

Jag måste erkänna att det varit lite si och sådär med träningen sista veckan. Jag har inte riktigt hunnit få till träningen så som jag hade velat. Det finns ju inga ursäkter, det vet jag ju...men!


Tisdag 20/3

Släpade mig iväg på SH'Bam tillsammans med Mickan. Hon älskar detta pass och jag tycker att det är ok. Lite för lite koreografi i, har man cheerat i sina unga dar så släpper aldrig dansen helt :) Men min högerfot vill inte alltid vara med. Skadade den i oktober på ett sätt som var så korkat att vägrar skriva om det. Den gör ont efter ett tag och liksom viker sig utan större ansträning från min sida. Hur som helst så blev det 45 min dans!


Torsdag 22/3

Vattengympa på Valhalla. Det är min goa Moa som leder gympan och det gör hon med bravur! Hon är mer svettig än vi som tränar. Hon hoppar å viftar allt hon kan på torra land för att vi i vattnet ska bli mer peppade :) Det är riktigt härligt med vattengympan, och det är inte bara tjocka tanter som tränar - jag är ju med! Jag måste skryta och säga att jag var bäst i torsdags, lite snabbare och lite vassare än alla andra, det gillar jag! Det är många som tränar simning på allvar inne i hallen och jag måste säga att simmare har dom snyggaste kropparna ever. Jag har alltid velat se ut som en simmerska, inte för muskliga men ändå jävligt tighta. Fast jag tycker att jag ser lite lik ut en simmare - från tidigt 60-tal i Ukraina! Det blir garanterat vattengympa på torsdag igen - har ju för fanken investerat i en baddräkt för detta ändamål. Sist jag hade baddräkt var jag 9 år gammal och simmade på utsesimmet i kära Kungälv.


Tisdag 27/3

Idag blev det rätt så rask promenad på 40 min. Promenerar till Tomas jobb och får åka bil tillbaka :D Det är en rätt så go prommenix genom Eklanda. Då kan man titta in i allas hus och se vad de tittar på för TV-program. Idag var det någon som tittade på nån äcklig operationsdokumentär....uuäääk! Måste förresten köpa nya löparskor nu! Mina är totalt utslitna och det gillar inte mina benhinnor. Måste köpa nya inneskor för den delen med då jag glömde mina på 100-bussen i lördags. Snyft :'(


Borde släpa mig iväg på löparkväll imorgon..men...

På måndag hade jag tänkt hänga på Moa på gångträning med Stavloppet, gör det du med!

 
 
Ingen bild

Moa

28 mars 2012 09:16

Ses på torsdag! Och du, jag har ett ord till dig; BALANSPLATTA.

Hanna Börjesson

28 mars 2012 09:41

Just det! Det var ju det jag skulle köpa. Behöver lite övningar till det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards