Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Hanna Börjesson - 30 mars 2012 23:31

Jag hade tänkt mig 4 dagar med riktig träning denna vecka! Det blev nästan så iaf!


Tisdag 27/3

I tisdags blev det 40 min prommenix till Tomas jobb! Yttersidan utav mina benhinnor mår inte jättebra. Det bör till stor del bero på att mina träningsskor är helt utslitna, har ändå haft dem i 3 år! De har varit om 1 midnattslopp, 2 Göteborgsvarv och åtskilliga löptimmar i skog och på asfalt. De har gjort sitt - nu ryker de! Måste skaffa nya inlägg också, de har även de ett par år på nacken. Det är lite panchis-varning på mig hör jag - fotriktiga skor och nya inlägg! Men har man skräp på fötterna mår resten utav kroppen skräp!


Onsdag 28/3

Denna dag var sedan länge vigd åt premiären utav Göteborgsvarvets löparkvällar. Skatås, 18.00-19.30, sex veckor i rad. Jag har varit med på en del löparkvällar och de ger mycket på bara 6 veckor! Denna onsdag var dock vigd åt Kungälvs löparkväll. Men det ena strulet efter det andra och ingen bil...bla bla..ledde till att vi hoppade det. Skönt tänkte jag! Då kan jag komma hem i tid, lägga mig på soffan å bara götta mig! När jag sitter på vagnen hem får jag ett mess utav syrran "Jag kommer ut till dig, kunde ha bilen!". Där rök den soffliggarkvällen! Det var bara till att skynda hem, byta om och bränna upp till Skatås. Jag är inget bra på att springa, blir grinig så fort mjölksyran sätter in och stannar och tjurar istället, denna dag var inget undantag. En himla tur att syrran var med och sparkade igång mig. Kände mig mycket nöjd när jag kom hem! Mina benhinnor är fortfarande inte vän med mig. Nu måste jag köpa nya skor! Dagen till ära investerade jag i en balansplatta för att få bukt med min fot, stärka upp muskulaturen och ledbanden.


 

Ett ufo har landat i min soffa


Torsdag 29/3

Vattengympa med goa Moa i 50 min! Hon kör med riktigt bra intervaller, 2 minuters intervaller varvat styrka och kondition! Vissa deltagare verkar tro att det är någon form utav lugn spabehandling och plaskar lite i vattnet å pratar med varandra samtidigt. Jag skulle aldrig orka prata!


Fredag 30/3

Har äntligen investerat i nya löparskor! Asics Gel med pronationsstöd. Jag trodde helt ärligt att mina gamla skor fortfarande dög och att de nog inte är så skitiga. Hoppla vad snopen jag blev :/


 

De är lite skitiga ändå??


Införskaffade även ett par inomhusskor eftersom jag klantade bort mina gamla i lördags :( Men nu när våren är kommen är det utomhus som är i fokus. Jag tänkte att jag skulle inviga mina nya skor idag och ta den vanliga promenaden till Tomas jobb. Efter ca. 10 min började det bränna som eld på mina hälar, skoskavet var ett faktum. Jag måste gå in dem tills varvet - har lite att jobba på där! Ringde Tomas och snyftade något om skoskav och att det var en pissdålig idé att ta en så lång promenad första gången. Satte mig i en busskur å frös häcken av mig tills Tomas hämtade mig :(


 

Startklar! Lyckligt ovetandes av vad som komma skall!


Planerade pass för kommande vecka

Måndag: Stavloppspromenad med Moa som ledare. Start i Slottskogen.

Tisdag: Promenad 40 min

Onsdag: Löparkväll

Sedan får jag ta lite påskledigt!




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards