Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

En vecka efter Lidingöloppet

Av Hanna Börjesson - 6 oktober 2013 14:24

Idag är den en vecka sedan vi lämnade Lidingö, lite tröttare, lite mer slitna men mycket glada. Jag är så sjukt stolt över min prestation och medaljen ligger framme och påminner mig varje dag om att jag är grym. Men vilan varar ju som bekant aldrig länge så nu är det bara till att dra sig upp ur soffan, sluta skylla på värken från Lidingö (som försvann i måndags) och bege sig ut på nya träningspass.


  

Min fina medalj

 


Vad har då hänt i veckan? Måndags var en riktig skitdag, en sådan dag som aldrig mer behöver komma tillbaka. Så vi glömmer den tycker jag

  



I tisdags var jag på den efterlängtade aerobicdansen, SATS har nog bäst dansklasser utav alla gym! Man har ju sina favoritledare och tisdagens var väl ingen jättehit. Var inte så mycket avancerade steg å mycket utav "pensionärsstuket" typ...ett å två kämpa på hej å hå....nä...inget för mig. Men det var så jäkla skönt att få träna något jag läntat efter å de sista 10 min körde hon enbart GaGa's Applause :D


Onsdagar = simning. Jag utvecklas i min teknik varenda träning nu känner jag, det är riktigt roligt! Jag har stått still rätt länge men nu känner jag äntligen att fler å fler bitar faller på plats. Vi har en så sjukt grym tränare som bara matar oss med bra tips! Jag har inte riktigt fått kläm på vändningarna än men jag har på känn att det snart kommer att lossna. I onsdags fick jag även visa för ett par tjejer i gruppen hur man på bästa sätt spelar dum när man blir tagen på bar gärning utav badvakten! I slutet på oktober ska jag en sväng till stora staden igen och då har jag planerat att åka till Eriksdalsbadet. Har alltid velat räkna lite kakelplattor på Sveriges Nationalarena för simning!


I torsdags körde jag dansaerobic igen för Stina på Kompassen. Den tjejen har alltid så jävla rolig koreografi och i torsdags var inget undantag!


Jag och Linnea hade egentligen planerat att köra rullskidor i helgen men vi e så jävla busy hela tiden och får inte ihop det :P Kanske sticker ut lite senare bara för att få köra lite. Imorgon ska vi på ett skidseminarium på Chalmers och den 16 november har vi bokat in en heldag i skidtunneln i Torsby - så skidsäsongen är verkligen här! En annan grej jag blir väldigt sugen på att göra när hösten kommer är att åka skridskor, jag är faktiskt rätt grym på det med! En självlärd naturbegåvning helt enkelt.


Idag har jag även packat ner vår- och sommarsäsongen. Min röda hingst har blivit strippad på alla prylar jag har satt på honom, sadeln är även bytt. Jag ska nämligen lämna honom för en yngre och snyggare förmåga.


  


Nästa helg ska jag göra sista delen i min skepparutbildning å läsa kustskepparkursen. Sedan vet ni vem ni kan fråga om ni ska segla till Skagen!!


Som avslutning vill jag bara dela med mig utav en bild på Tonya Harding, OS i Lillehammer 94, när hon avbröt mitt i programmet å började lipa för domarna att hennes snörning på skridskorna inte var bra...snark


  

 
 
Linnea

Linnea

6 oktober 2013 14:31

Så 19 november skall bokas in alltså? ;)

http://thefatcheerleader.com

Hanna Börjesson

6 oktober 2013 14:34

Nej! 16e!!

 
Lillian

Lillian

7 oktober 2013 21:19

Ska du sälja cykeln? Jag är ute efter en till vår halvklassiker som vi kör igång 2014. :-)

http://lilliansfoto.blogg.se

Hanna Börjesson

27 oktober 2013 15:12

Hej Lillian!! Gud va dålig jag e på att svara :P Ja, jag ska sälja den. Är du intresserad?

 
Lillian

Lillian

8 november 2013 22:39

Hade egentligen tänkt att söka efter en cykel som behöver en fodervärd under våren men vad vill du ha för den? om du inte redan har sålt den?

http://lilliansfoto.blogg.se

Hanna Börjesson

8 november 2013 23:19

Jag säljer den för 3.000:- å då får du cykeldatorn till :) Den står hemma i mitt kök i tryggt förvar!

 
Lillian

Lillian

30 november 2013 00:08

Här är en som är ännu snabbare på att svara... Har du den kvar? Och hur gammal är den i så fall?

http://lilliansfoto.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Börjesson - 4 februari 2015 21:54

Detta blir mitt sista inlägg här på Bloggplatsen. Drömmen om att bli egen blev för stor så nu mer hittar ni mig på www.cakeagainstshape.com   Hoppas att ni följer med mig dit!            Jag kommer sååå att sakna alla sköna smiliesar ...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 23:00

God kväll!   Haft en bra måndag. Moa hörde av sig lite sådär mysigt spontant i förmiddags och frågade om vi skulle luncha. En lunch med Mob tackar jag aldrig nej till! Vi åt på Le Pain Avenyn och pratade om livets stora frågor: Crossfit, meningsl...

Av Hanna Börjesson - 2 februari 2015 00:11

Det är sant...det har ligger ett tvättberg i min soffa som är högre än en herioinist blir efter en vild lördagkväll. Berget har legat där i över en vecka och ju mer jag tittar på det desto mer känner jag bara...nope, inte idag heller. Så den som vill...

Av Hanna Börjesson - 31 januari 2015 18:06

Vet inte hur många gånger jag sagt den meningen sedan igår morse. De allra flesta gånger har det varit direkt menat till min älskade vän Jessica aka JesNil2010. Jessica har energi för 20000 människor och det hade väl jag också önskat att jag hade. Ig...

Av Hanna Börjesson - 29 januari 2015 20:51

Hemma! En lång dag! Måste bara spy ur mig att jag avskyr alla brudar som lägger upp bilder på insta när dom ligger i soffan, tillfixat perfekt hår, sminket ser nygjort ut å med duckface å skriver "sååå trött efter en lång dag". Plus massa taggar med ...

Ovido - Quiz & Flashcards